|
Sida 4 av 65
|
|
|---|---|
|
Har sett MYM-5 på en BMW M5 alltså MY M5 I finland alltså. Här finns en begränsning på privata reg skyltar. Måste vara min 3 tecken varav 2 måste vara bokstäver. |
|
|
Glömde samt högst 6 tecken, varav 3 bokstäver 3 siffror, se det begränsar ju lite. Kan inte direkt åka med It's Fun:) |
|
|
Man får ha sju tecken! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Skylten ska ha minst två och högst sju tecken (mellanrum räknas som tecken). Beteckningen kan bestå av siffror eller bokstäver – eller en kombination av både och. Du får använda dig av alla bokstäver (men formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers). Skylten får inte ha en kombination som väcker anstöt eller medför olägenhet för någon. Det är inte heller tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav). Observera att sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken. Vill du använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn? Då ska du först kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande, som du bifogar ansökan. Dina ordinarie registreringsskyltar behåller du tills de eventuellt behövs igen. OBS! Du kan enbart ha sju tecken på en enradig skylt med måtten 480 x 110 mm. Udo Dirkelsniff |
|
|
Mitt ex hade bad 006 på sin gamla Citroen Visa..... Bra reg nr på mindre bra bil.. |
|
|
När jag var mkt liten (typ i början på 80 talet) så hade vi en opel ascona som andra bil den bilen hade regnr FAG 885, sen hade jag en ford fiesta en gång i tiden som hade regnr BSB (= Back Street Boys), vilket inte var speciellt häftigt... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
efter moget övervägande så köpte jag INTE en bil, en s70 -00 med regnr. HEW... en kompis sa det snabbt, då kom jag på att jag defenitivt inte skulle ha någon. Snacka om att bli tokmobbad... // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Heinz_Kelle: Jag fattar inte... | |
|
Låg bakom en Opel Omega med reg CSL *** i morse. Kom även ihåg att en bekant en gång hade en grön golf med reg KSP 762 (kulspruta 7,62mm översatt till militäriska) ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
deejaywasp: HEW Hefner kanske??? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Om man bokstaverar det snabbt så låter det som HIV ;-) | |
|
Heinz Keller: Lite långsökt det där med HEW. När jag köpte min nya BMW var jag livrädd att jag skulle få ett registreringsnummer i stil med BEG eller EPA. Bokstavskombinationen blev till slut PCJ vilket var bra med undantag av att många trodde bilen var direktimporterad. Aldrig blir man helt nöjd... |
|
|
Jag äger en ombygd 145 som heter HEJ ***... har man oxå fått höra lite komentarer om.. Stort och brett |
|
|
deejaywasp >> Precis som Drutten skrev! Bjoerck >> möjligt att det är långsökt, men jag känner mina polare väl och VET att jag skulle bli tokmobbad! ;-) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
såg en volvotaxi (v70) idag med regnummer BMW *** (kan tillägga att det var gul skylt) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag har UNK på min nya bil. Kanske inte så kul i sig, men med den nya skylten så blir det ju sUNK.. Visste att det skulle straffa sig att byta från BMW till Peugeot ;-) |
|
| Min kompis taxi har reg nr HSX xxx. Haha! | |
|
Jag såg en 850 på Odengatan igår med reg. nr. OCH 666. Undra vilka fler passagerare han/hon har... |
|
|
Schumi1 jag förstår inte, HSX? // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Heinz: HSX=Homo.... Fattar du nu? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.