AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
371.963

Roligaste reg.numret?

Sida 24 av 65
Tyskarna måste ha haft kul åt 740:ns ALT *** när jag var där på semester... "Alt" betyder "gammal" på tyska :))

En Audiälskande kollega är noga med att alltid referera till E38:an som "Der Alte" (Den gamle)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jag skulle aldrig åka till Tyskland med ett reg nummer typ SAU eller DOF det finns många roliga kombinationer som blir roligt på Tyska.
Sau = Gris
Dof = korkad
Om man har ALE på sin bil gäller det att inte åka till Finland med den. Där betyder det REA på finska och står i alla skyltfönster

När isbrytaren ALE byggdes i Finland fick våra värnpliktiga sjömän med ALE i pannan en hård lektion på stan om detta när alla skrattade åt dom så dom fick tillstånd att gå i civila kläder istället snabbt.
Ale är väl en dryck :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jupp. Men bara västerut ! Men den är goood !

Snygg färg du har på din E38 ! Samma som min !
Märkligt att GAY gick igenom, och att det är först nu som VV är så politisktkorrekta. Nu bannar dom regnr som inte alls är stötande.

På 90-talet var jag livrädd för att få ett dåligt reg.nr när jag köpte fabriksnytt. Nu när samma begynnelsebokstav gäller hela året så är ju risken mindre...

Avstod att köpa en E46, med reg.nr BOY.. en annars perfekt bil som bara gått 600 mil på 2 år och hade massor av rätt utrustning,

No More Limits!
VillaRosa:
Den rullar i Västerås, tvivlar på att han menade kisses and hugs. Ska fråga honom nästa gång jag ser honom.

No More Limits!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Clubsport, varför inte BOY? Du är ju ändå 33... =)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Hos grannen längre ned på gatan stod en dag en bil med regnumret SXY666. En i mitt tycke en av de tuffaste, icke-personliga skyltarna! (obs, kan även utläsas som 'sexy devil', den bilen gör säkert succé i England :))

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Of
27
Offa
323ic -96
R.I.P 29/10 -03
Den roligaste jag sett var för ett antal år sedan. Det var en grå skabbig Volvo 245 med registrering LYX001. Var långt ifrån första lyxigaste jag sett.
Såg en gammal rostig vit 245:a med BMW xxx på !

Min 735iL -01:a
Länk
Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Polarens morsa har en volvo s70 med "GAG ***"
haha, lika kul varje gång :)

Fanns ett reportage för några år sedan i Volvo-tidningen "Ratten" om en S80-ägare som hade reg.numret BMW524. Han tyckte att det hela var ganska kul o var inte alls missnöjd eller ute efter att få ett nytt reg.nr. Han hade en hel del kul historier att berätta om just händelser som tillkommit pga detta reg.nr men tyvärr så minns jag ej dessa....
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
I Västerås:
En silverfärgad Ferrari Modena: TKO XXX
En grå/grönsilver Cross Country: UTE XXX

If it aint broken - dont fix it
BraMotorVerkstad
För länge sedan hade två vänner till mig (han och hon) varsin bil. De stod brevid varandra på p-platsen. Den ena hade CUG xxx och den andra hade CUK xxx.

Jag såg en bil med nummer 5ADIST

En tidigare bil jag hade bar numeret AOG 326. Min svåger som jobbade på Arlanda med flygplanskontroll, skrattade och förklarade att bokstäverna står för Aircraft On Ground.

Nu har jag JOB xxx, vilket min verkstad väl känner till.

Farsan har CUM XXX på sin japs... =( Tur att han inte fattar vad det KAN betyda...
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Såg en MB nånting med MKRAFT som nummerplåt för nån vecka sen.. Lite småkul :)

-- fjalar
Gymkollegan plockade ut sin nya C 200 Kompressor med reg. nr WWS!
Tycker jag är rätt kul, han är lite skeptisk till reg. skylten...

No More Limits!
300+:
Tycker det låter lite som nån som spelar för det andra laget med BOY...
Inget för mig!

No More Limits!
Mo
5
MolleGbg
525i E61 Touring -04
320i E36 cab -99
Farsans förra bil hade KUY 666... hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.