AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
371.903

Roligaste reg.numret?

Sida 16 av 65
Bokstaven I finns väl inte alls i reg.nr...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jonsson: Så rätt, så rätt, alltså har madmax05 drömt ytterligare en gång. I är alldeles för lik J och 1, därför används inte I.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Så här är det nu, men det kan finnas gamla kombinationer som ex.vis FNL, för där finns exemplar kvar. Men KUK har aldrig användts.

1.4.6 Förbjudna bokstavskombinationer
På samtliga typer av skyltar så får ej bokstavskombinationer som kan väcka anstöt förekomma. Vad som kan väcka anstöt har varierat genom åren och därför har listan över förbjudna kombinationer utökats efterhand. Följande kombinationer är ej lämpliga för tillfället:

APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, KUK, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MBL, MUF, MUS, MUT, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UFO, UPA, USA, WAM, WAR, WTC och WWW.

Värt att notera:

Listan innehåller givetvis inga ord med bokstäverna I,Q,V,Å,Ä eller Ö eftersom dessa inte används.
Många alterantiva stavningar på KUK är förbjudna, tex CUK, CUC och KYK.
Tillåtna: MES, STO, KKK
KDS är förbjudet, men inte TCO.
OND är förbjudet, men GOD är tillåtet.
min har cgo xxx
(sego) :)

Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga..
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Minns fortfarande regnr på den buss somm brukade användas vid skolutflykter i lågstadiet KKK 333....
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
"Hemma" i Båstad/Torekov finns en klockren skylt! Sitter på en fin gammal Daimler och lyder "NOJAG":-)

*BAWORAK*
bl
56
blacken
530iA-01
Min mazda miata har TNTXXX pur dynamite ;-)

li
1.959
liste
535i -89
Är jag dum eller bara gammal om jag inte fattar vad FNL ska betyda...? :)
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

En kompis ville ha YBSOBR (=Why be sober), men jag tror att tidigare ansökningar avslagits, så han fick inte om jag minns rätt.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
To
46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Jag har en av dessa BMW-bilar med BMW på skylten.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
FNL är du nog snarare för ung för att veta vad det är.
FNL står för Front National de Liberté
FNL var Sydvietnams ledande gerillarörelse under vietnamkriget, då FNL stred tillsammans med den nordvietnamesiska armén (med stöd från Sovjetunionen och Kina), mot Sydvietnams USA-understödda regering och de amerikanska trupperna i landet.

/Christofer
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu har vi även kommit till X som första bokstav, de första förbjudna kominationerna där är XXX, XUK,XXL bara så ingen får för sig att de sett sådana.... ;-)

/Christofer
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
xtc och xtz är inte heller tillgängliga.
Jag som ville ha XXX på min..., eller inte..

/Christofer
Har en kompis som har KKK *** på plåten, (gallrades bra bland inläggen när jag tog upp det förra gången).

Hennes brorsa har HHH och deras far har JJJ, lite sjukt är det.

Jag har *** 523 på M3an, faktiskt inte alls roligt...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
KKK var tillåtet när den kombinationen gavs ut, men inte längre, så det kommer inte att återanvändas.

/Christofer
JUL på nummerskylten har ju redan tagits upp, men även min svärmor har detta på sin röda SAAB.
Förrförra julen åkte vi över bron till Danmark för att handla lite med den bilen. Eftersom det var jul/mellandagar så stod det ett par killar och delade ut reklamblad om fyrverkerier till bilarna som körde in på Fisketorvet i Köpenhamn. Även vi vevade ner rutan och tog emot reklamen då vi hörde den ena dansken till den andra:
"Det står jul på bilen, mand!"

Hehe - funkar även i Danmark..
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
mkt riktigt bjoerck, (en tidig kommentar i tråden) BMW 518 e.dyl. finns inte.Här finns lite om reg.skyltar.

Länk

/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
pinsamt uttalande från hon med HJÄRTAT, en Lexus.Finns det folk som vänder sig efter en Lexus? Det måste väl ändå vara den tråkigaste lyxbil som finns!
/A
Sigdarve: BMW518 kan mycket väl komma som en vanlig nummerskylt. Däremot att ha t.ex. "518I" som personlig skylt gillas inte, eller bara "BMW". För att ha ett varumärke som personlig nummerskylt krävs varumärkesinnehavarens tillstånd. Vill du ha t.ex. "NIKE" som nummerskylt skall du bifoga ett tillstånd från det företaget som tillåter användandet av deras varumärke.
Gjorde en sökning på BMW518 genom Bilregistret (kan göras via SMS - skicka regnumret till 71456 så får du svar tillbaka som SMS). BMW518 tillhör en Opel Vectra i Sågmyra. Så visst finns det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.