AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.651

Bilder på dörrsidobyggen?

Tjena.
Är det ingen som har lite bilder på ombyggda dörrsidor i bmw´s, hälst i e36. Alltså ombyggda med nya högtalare i. Gärna lite bygg bilder på ett "dubbla middbasar i dörrarna" bygge :)

Mvh
Mattias
Robsarve
Borde finnas på sounddomain.com
Önskade att jag hunnit fota mina dubbla 6,5" are innan dom stals. Önskar ännu mer att dom skulle fått vara kvar...

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Har monterat i 6,5" DLS Magnesium i min o är mkt nöjd.
Inga bilder ännu men det kommer.
Offrade främre kartfacket och monterade dit en lackad plexiskiva i hålet.
Rensade på baksidan, svarvade en ring i MDF som jag monterade på utsidan av dörrsidan med basen i. Plastade sedan ihop Mdf ringen och plexiskivan på utsidan för att få mjuka linjer.
Lite tips om du vill komma igång. Inte kul att såga i dörrsidan men desto roligare när det blir bra...

Mvh. B
Roligt. Men hur håller övriga dörren ihop då?
Är det mycket skaller när du spelar från dörrsidan etc?
Kan du inte ta lite bilder,vore mycket roligt med insperation :)

Mvh
Mattias
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Inget skaller alls...
Plastade upp dörrsidan på baksidan där plastpluggrna som man fäster den med sitter. Har även sprutat in silikon i skarvarna mellan kartfack och undersidan på dörrsidan för att inget ska kunna vibrera. Har dämpat allt med dämpull men nu när det ändå är nedplockat igen kanske jag köper ngn form av sprutbart dämpmedel ist. Får se. Mycket ska hända med denna bilen innan våren :)
Har ingen Digitalkamera men om jag lånar en ska jag länka till den här tråden...
Kör hårt, det blir sån j.... skillnad på ljud mot original så det är värt det. Dvs om du har en bra huvudenhet...
Har fn en MDS 12 power ngnting att sälja om ngn är intresserad. Basen är bara inspelad. Säljes pga att den är gul o svart :)
Mvh.B
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Tips om ni vill dämpa plåten i dörrar: Köp Biltemas underredsmassa o fina blästersand, blanda till en massa som precis kladdar, på med vetrinär-handskarna o kladda på!
Betydligt billigare än "Noice-Killer", o lika bra, mina dörrar i en Audi blev "sten-döda" !!
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Tackar för det... Fin timing också :)
jeppe_L
BlueBeemerBoy:

Har du fixat bilder?

e sugen på att bygga nåt, liknande ditt....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.