AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
647

320i Coupé -94 import

Halloj... Har en 320i Coupé manuell låda vinrödmetallic som gått 12.200 mil. Den har AC,all el, värmda speglar, stora datorn, originallarm, backsensorer, nerlackad, vinterdäck, lite sänkt och mycket fin, mycket välskött inredning och går toppenbra.
Den har full servicebok mm mm...
Vad kan man tänkas kunna begära för denna vid en försäljning tror Ni?

KJ
Skulle tro på 65-75' om den är importerad kanske 5-7' mer om den är svensksåld. Prisbilden för Coupeerna verkar dock vara mycket splittrad. Just 320 är väl kanske inte så popurlär som 325 pga markant slöare motor...å andra sidan kanske den inte är lika hårt körd.

Simon
St
37
Stga
320i Coupé -93 (M52 -96)
530i Sedan -06
KIM:

Var finns bilen, är snart på jakt efter en sådan!
Svensksåld?
Måste sälja min gamla hink bara!

Du kan väl skicka ett mejl till mej när du planerar att sälja den!

MvH. Stefan
stefan.gardbrant@home.se

Hej Stefan...
Bilen finns i ÖStergötland och är import. Jag har dock för närvarande inga avikter att sälja bilen då det är den bästa bil jag någonsin haft. Skulle jag komma på andra tankar så vet jag ju dock var jag får tag på dig. Men som en parentes kan jag meddela att prisbilden INTE kommer vara i näreten av tidigare inlägg här. Jag räknar kallt med att få ut klart över 100 000 för bilen eftersom det idag läget är i stort sett omöjligt att få fram denna typ av bil om man inte åker och hämtar en själv. Fördelen med 320 modellen är att den sällan är söderkörd då busungarna tycker att den är för slö. Ha det fint och tack för erbjudandet. Din adress är registrerad.

MVH Kim
De
145
Dexx
523 E39
Hej...

Håller med simon,kanske ett par tusenlappar uppåt,

Gjorde en snabb genomsökning på nätet och hittade 27 st 320 coupe 94. Den dyraste låg på 119 000 billigaste 69000.Den för 119 var svensksåld,fullmatad med skinn osv,osv hos en handlare.
Snittpriset blev 82000 då är det både både handlare och privata bilar.
Bilhandlarna ligger på de priser du talar om,Kim.

Jag tror att det blir mkt svårt att få ut de pengar du har tänkt dig..

Men det är bara försöka och hoppas på det bästa..

Mvh Dexx
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kim:
Har du förstått att det är år 2001...inte 1998!
..eller är det italienska lire du menar.:-)
//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Kim,

jag kan inte mer än önska dig lycka till med din framtida försäljning. Tror dock som Dexx att det blir mycket svårt att få ut de pengarna, speciellt om du väntar.

Simon
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
I somras sålde jag en sv-såld 320i sedan -94 med 11.000 mil på mätaren, fullutrustad (utom läder) och i toppskick för 80.000.

Marknaden är proppfull av E36-or - även coupé - och jag tror att du har svårt att få ut mer om du inte hittar någon som extremt mycket vill ha just din bil.
Marquez
Tänkte bara säga att jag sålde min 325'a dock en 92'a för 86000:- i höstas...dem som säljer 325'orna får juh inte ens ut 100' för sina.
Hovmästarn
...och vem vill då köpa Kims 320 för över hundra när man kan få fina 325:or för runt 90? Bara en stillsam fundering. Håller med Marquez och de övriga och önskar dig lycka till med försäljningen :)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag citerar:
"Jag räknar kallt med att få ut klart över 100 000 för bilen eftersom det idag läget är i stort sett omöjligt att få fram denna typ av bil om man inte åker och hämtar en själv."

Vad är det som är så speciellt? Varför är det omöjligt att hitta en jämförbar bil?

Som Tretretti skriver så är marknaden full av E36'or.

Mr C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.