AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
719

BMW 525 24V bensinförbrukning.

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Kände att jag ville dela med mig ang helgens resa...
Startade i Staffanstorp i skåne med full tank. Körde i ca 110 km/h (ca 1 mil) tills jag kom till motorvägen där jag la mig på 110-120km/h, stannade till på ett ställe, rastplats vid helsingborg och där vägde jag bilen (1700kg med full tank samt 150kg passagerare) Sedan var det lugn körning i ca 110-120 till Göteborg, där tankades bilen igen. Fick i 20 liter bensin och hade då kört 29.3 mil sedan tidigare tankning!! Det är 0.68 liter per mil!! Bilen var varmkörd då jag startade resan. Den drar 0.85 blandad körning, men det är mest långturer med få kallstarter och lite stadskörning.
Jag blev imponerad iallafall!
-Daniel-
min drar runt litern
um
20
umma
525i 24v - 91
när jag körde frankfurt - sthlm drog den 0.8. Vid vanlig körning ligger min strax över litern skulle jag tro.
Konstigt nog har jag haft väldigt svårt att få mina 525:or att dra under litern på motorväg.Men på landsväg går det.Fattar inte varför.Men att få min att dra 0.68 är OMÖJLIGT på motorväg.Har tom lägre varv på motorväg än manuell men inte hjälper de.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Jag var ner en tur till stockholm i somras, vi var 4 personer i bilen och full packning. Första 50 milen körde jag lite väl fort, ca 140-150 lååånga sträckor och aldrig under 110. Då hade bilen dragit precis 0,8l/mil. Vart rätt imponerad då!

_____
-ridern-
Kan säga att bilen aldrig vart över 1L/mil vid blandad körning, oftast runt 0,9 och 0,95. Dock vid endast stadskörning med en massa kallstarter är max 1,1 jag uppmätt...med rätt mycket blyfot...

_____
-ridern-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.