|
|
|
|---|---|
|
I hopp om att kunna hindra försurningen av grundvattnet har jag inhandlat en styck bmw730ia 1988 som har till uppgift att åka efter saltbilarna och neutralisera vägsaltet med egen kaross. Det sitter en analog klocka där det brukar sitta en färddator... Inte så vacker direkt , brukar man kunna kasta på en färddator (OBC) , dvs är de kompatibla e32:orna imellan ? FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) | |
|
ja du kan plocka ifrån E34 eller E34 utan problem, däremot finns det både med och utan chip på baksidan. Läs mer om datorn här: Länk www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
ok FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
E32 eller E34 skall det så klart vara. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
pcdoktor: Mitt resultat av knopp! Länk Nästa steg är att följa guiden till installation av färddator, Tack till din fina sida! MVH Martin |
|
|
Jag har provat med en OBC från E34 med chip och det var väl kanske inte att rekommendera. Först så gick det inte att manövrera OBCn via blinkersspaken men efter att jag tagit bort chippet så funkade det. Nu var problemet istället att displayen i kombiinstrumentet inte synkade med displayen på OBCn hur man än gjorde. Införskaffade då en OBC som suttit i en 735 istället och vips så fungerade allt som det skulle. "sex bakom ratten...gärna Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Kan man tyska, så finns här 67 sidor med info om färddatorinstallation: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.