AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.082

e30 evo3 kit?

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
har en fråga angående evo3 kitten som brukar finnas till salu lite här å där... är bakskärmarna i plåt så man kan svetsa dit dom eller är de också i glasfiber? isånna fall hur får man skärmarna att sitta bra om de är i glasfiber och håller det för allt stensprut etc som kommer från bakhjulen?

eb
32
ebbe_20
BMW 320i E36 -1997
du limmar det med sika flex.. ock bakskärmarna jag ska köpa nu är i glasfiber och han säger att det ska hålla.. för grus sprut.. men jag funderar på att lägga en inne skärm...

ebbe
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
ok då är det lugnt med den saken=) är lite nyfiken bara, breddar dessa evo3 kit mer än original m3:orna? tycker evo3 kittade bilar ser lite mer "svullna" ut så att säga... eller har m3 e30 andra dörrar än standard e30?

eb
32
ebbe_20
BMW 320i E36 -1997
har jag faktiskt ingen aning om.. jag har ju inte fått mina grejer än så man kan ju inte kolla det jheller så..

ebbe
har bild på min gammla evo 3:a men vet ej hur man lägger upp en länk
M3
37
M3touring
323i touring 96
det er ikke forskjell på evo 2-3 orginalt uten om vingen og frontspoileren.
glassfiberen tåler en del stensprut men litt bodyskytts på innsiden hjelper.
jeg har bestilt et komplett m3 kit til e30 i carbonfiber og gleder meg som en gris
Visa användare
208
Dookie
320/325 -88
angående om dörrarna ser lika dana ut så vet ja inte säkert själv, men ja frågade en sak angående m3ans bagagelucka å då fick jag svaret att den enda plåtdetalj som m3an å vanliga e30n har som är likadan är motorhuven .. så om de stämmer så e inte dörrarna samma .. kanske du kunde räkna ut själv iofs =)

Hellre bortkommen och omkörd
än omkommen och bortkörd....
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Dom är bredare än orginal M3...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Dörrarna är inte lika, bakluckan inte heller lika.

Mvh Abbe

Länk
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
nope har fått mitt evo3 kit för 2 veckor sen nu iaf=) sen fick ja tillbaks bilen från plåtisen i torsdags;) nu sitter det m3ans rutram/c-stolpar etc fastsvetsat och baklucka från m3 bör dimpa ner imorgon om allt vill sej väl.. hur skiljer sej dörrarna förutom listen längst ner?

going 2 fast.. expect nothing less..
Noen som har bilder av Evo3 kitet?
-BeeMWe-
Fearthis: Hur har det gått med byggandet?
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
fan nu har de grävts fram en gaaaaaaammal tråd=)
jodå de har gått rätt bra, lite småskit kvar bara men de mesta är ju klart om man säger så:) finns lite bilder på: fearthis.se
mvh johan

www.fearthis.se
-BeeMWe-
Faaaaaaan vad snygg, vad kostade delar och arbete om man räknar upp det i

1. Delar och att få till så att man kan få dit M3ans baklucka
2. Framskärmar, är dessa org plåt?
3. Bakskärmar

Var det mycket jobb, fäste du bakskärmar som sagt ovan eller på annat sätt?
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tack du!

1:
ca 4000 för en rutram på bmw, ruta minns ja inte, diverse lister & clips minns ja inte heller.. baklucka tror jag kostade 800kr på skroten? gångjärn typ 1200/bägge de var delarna det om ja inte glömt nåt.. arbete vet jag inte riktigt, plåtisarna tog 2000kr för att stoppa dit rutramen sen får man bygga ihop en massa & svetsa både undertill rutramen mot skärmen och vid listen i bakluckan..

2:
nej de är tyvärr i glasfiber och går bara upp till strax över breddningen så man kan inte bara bulta på dem så att säga.. så man får bygga egna "innerskärmar" där med om man vill ha det stadigt och snyggt

3:
hela glasfiberkitet kostade 6000 men passformen är helt obefintlig och bruksanvisningen kan man slänga på en gång.. arbetet om du ska lämna in för att få bakskärmarna ombyggda så lär det kosta fläsk! eller om du gör det själv så kan du räkna med massvis av tid för att få det stadigt och bra, var inge kul att göra det där jobbet hade dock tur att ha en polare som hjälpte mej med istortsett hälften av karossjobbet men de var inge kul alls, nåt ja aldrig kommer göra igen.. så va berädd på att det är massvis med jobb och inget som passar om du tänkter bygga..

å sista frågan då:
det var alltför mycket jobb.. jag byggde helt nya innerskärmar som tillslut plastbreddaren limmades mot:)

www.fearthis.se
-BeeMWe-
Uj, tror jag lägger ned projektet. Typ skulle orka med att göra framskärmarna, fast då satsar jag på org i plåt, det borde vara enklare.

Du ska ha cred som orkat göra nått sånt där.
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
jaa asså personligen tycker jag en standard m3 är snyggare, mena de e ju så de ska se ut:) men de här va väl mer en nödlösning för att ja inte hade råd me en riktig m3a.. original skärmar till m3 är nog inte speciellt billigt heller tyvärr vad jag kan minnas, men det är nog betydligt lättare att bygga en sån.. tror bakskärmarna kostade 5500st och framskärmarna kostade 2500st i runda slängar om ja minns rätt? anyway så lycka till..

www.fearthis.se
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
hejsan
jag håller på att bygga liknade bygg som ditt, fast har inte kommit till
kaross jobbet ännu. tänkte höra med dig vilken skrot du har handlat bakluckan på ??
ocg köpte du baksärmarna hos adolfsson eller vad han nu heter???
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.