|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 E36 som är helt knasig.Hade upp fönsterhissmotorn och bytte kol i motorn och efter det blev den tokig.Knapparna går fel väg och när jag stänger dörren åker den ner två centimeter. Vad göra? | |
|
hmm... låter ju onekligen som du har fasvänt motorn... Växla sladdarna till motorn så ska du se att det blir bra... |
|
|
Jepp, håller med "deejaywasp" .... Beror förmodligen på detta! --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Hej! Vill bara vara petig och säga att när det är likström så heter det polvänt och växelström fasvänt. MvH Johan |
|
|
Jaja, spela roll.... jag är elektriker och när man pratar om det i yrkeslivet använder man samma ord för båda delarna. Sen att det tekniskt korrekta namnet är polvänt när vi pratar likström har väl ingen som helst betydelse. Var ju inte det frågan gällde i vilket fall så. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
| Bilen har nått som heter ECU(electric control unit) och vad jag kan se så går det bara att montera stöpseln på ett sätt.Jag missade att bryta strömmen före jag började skruva sönder.Står i haynesboken att man ska köra rutan fullt upp och hålla in knappen i fem sekunder när man monterat tillbaka allt...? | |
|
toxic. det där måste provas imoron,med att köra rutan max upp,sen bryta strömmen,sen så riva.. återmontering 5 sek max...kan ju funka.. har hållt på i nån timme idag å tjorva,men inte nått resultat alls.. det funkar ett tag att få upp å ner rutan på knappen,men efter några igenstängningar av dörren så är spolen fast i motorn.. så då måste ja öppna å lossa motorn.. så funkar det igen.. rutan åker riktigt högt upp åxå när man stänger dörren,men när man öppnar så åker den knappt ner nått,..det e ju med fel.. den åker kanske 10-20mm högre än förarsidans ruta och inget ner :\ MB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.