|
|
|
|---|---|
Robsarve |
Tvättade bilen i torsdags, när jag skulle köra därifrån så var batteriet urladdat så jag fick starthjälp. Sen dess ger inte radio/tv/CD ur sig ett pip! Däremot så visade displayen precis efteråt "mute". I övrigt funkar allt normalt. Har sedan dess gjort allt jag kunnat komma på, inklusive bytt batteri. Nån som har några idéer?? |
|
Reseta-med-lossade-batterikablar knepet kanske hjälper? FP |
|
Robsarve |
Har som sagt bytt batteri (till ett Exide Gel, så nu skall det f-n i mig inte vara några problem där). Trodde det skulle hjälpa, men icke... Är det nått mer man skall skall göra medans kablarna är bortkopplade? |
|
Oops, såg inte "bytt batteri". Tyvärr, inga konkreta tips, jag har ingen direkt erfarenhet av denna utrustningen i en BMW. Inget som hände under inkopplingen av starthjälpen, nån säkring eller nåt? FP |
|
|
Hej, Robsarve: Vad menade du med "Däremot så visade displayen precis efteråt "mute". "? visade monitorn ordet "mute" ? mvh george |
|
| Var trycker man på för knapp för att få bort "mute" | |
Robsarve |
Slog på tv´n först och då stod det "mute" i OSD text några sekunder... Slocknade, och har inte synts till sen. Har ingen aning vilken knapp man trycker på, har tryckt på allt, och även flera sekunder. |
wiseguy |
Den runda knappen, som man kan vrida på, aka volymkontrollen. Om du trycker ner den borde Navin dra igång om ja inte misstar mig.. |
wiseguy |
Den runda knappen, som man kan vrida på, aka volymkontrollen. Om du trycker ner den borde Navin dra igång om ja inte misstar mig.. eller om ja inte har förstått problemet fel |
wiseguy |
Den runda knappen, som man kan vrida på, aka volymkontrollen. Om du trycker ner den borde Navin dra igång om ja inte misstar mig.. eller om ja inte har förstått problemet fel |
Robsarve |
Allt funkade, utom att det var tyst. Löste sig i veckan när jag grävde ut kabelstammen och fann en kortslutning på lågnivåkabeln till "slutsteget" (som jag ersatt med en DSP-burk från Alpine och därför är inte kablarna dragna som i orginal) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.