|
|
|
|---|---|
|
slet bort min gamla 80-tals vinge som är gjord i gummi, men får inte bort allt gummi/lim som sitter som berget. vet nån nåt medel man kan använda? mvh/ Länk | |
|
Det är idividuellt, men jag brukar använda mig av "asfalt/avfettning" och spruta på (låt det ligga en stund) Sen är det bara att skrapa försiktigt med en plastskrapa. När du har fått bort allt är det bara att köra med lite rubbing (försiktigt) för att få bort nyansskillnader och på med vax när du är klar! Enkelt... |
|
|
Limrester löser sig lätt med ren bensin (tvättbensin). FP |
|
|
d löste sig..rakblad och rubbing :) tack. mvh/ Länk |
|
| Rakblad...*ryser*...huuua. Skulle aldrig jag våga med, men du sa att det gick bra det var ju tur! | |
|
Rakblad på lacken låter tufft! Det finns specialprodukter som i princip är nafta +etanol+emulgatorer, tex Lahega Herofix. Biltema har också en dekal- och limborttagare. Vill man inte investera i dessa så fungerar T-röd bra om man bara torkar av det med trasa och vaxar området efteråt. |
|
|
Håller inte med om T-spriten. Prova gärna på nån annan produkt än bilen, tag nån gammal dunk eller flaska och riv av etiketten. De flesta limmen är gummibaserade och löser sig direkt med petroleumbaserade produkter (tvättbensin är suveränt), men knappast alls med alkoholbaserade produkter. Ett annat beprövat sätt utan kemikalier är att lägga på lite lagom värme med varmluftpistol eller hårfön och sedan rulla av limresterna med tummen. FP |
|
|
Limrester efter gamla dekaler på bilar går ofta bort utmärkt med T-röd. Detta tips har jag fått av en kille som jobbar med att slita bort gamla dekaler på bilar, släpvagnar etc... Sitter rester ännu hårdare finns det gummitrissor som kan ta bort dem mekaniskt, men tydligen ändå skonsamt för lacken (bla på Biltema). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.