|
|
|
|---|---|
Juha T |
Kan någon berätta vadför årsgång skillnader E 38 750 i har genom åren? Har en själv en från 1996. Är det grillen, ljusen ? Mvh.Juha |
|
Kolla in modellguiden till vänster. =) Mvh |
|
|
Hej Juha, Från 94 till 99 hände väl inte så där fantastiskt mycket. Steptronic kom ju, Klimapanelen fick nytt utförande (tror det var´96) med stegknappar istället för vridhjul till värmen (+ en ny tempdisplay av bättre kvalitet). Även svankstödsknappen Flyttades från ovankant till sidan av stolspanelen. Vet inte om de första årsmodellerna med helläder, hade äkta skinn ända upp till sidorutorna, min 97:a har ialla fall "fuskskinn" ovanför träpanelerna och äkta nedanför. (Hur många bilhandlare har man inte sett smörja den sydda instrumentpanelen med lädervårdsmedel i tron om att det är äkta skinn ;-D El-infällbara sidobackspeglar, regnsensor, ASC+T och glastaklucka fanns inte vad jag vet på de första årsmodellerna. Faceliften ´99 innebar visuellt nya framljus och lägre sidoblinkers. Grill med utåtvälvda ribbor. (Notera att alla årgångar av shadowline-modeller har haft svarta ribbor i grillen) Plastpaneler utanpå trösklarna (utan domkraftslock) och annan design på tätlisten mellan dörrar och tröskel. Nya bakljus och kromlist på bakluckan. Antennfena för telefonen. I övrigt kom en hel del extra möjliga utrustningstillval samt att det gjordes många småförändringar på detaljers utförande. Motorn har vad jag vet inte förändrats nämnvärt under åren. Kom det kanske vattenkyld generator ´99, någon som vet ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.