|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta framskärmar på min bil och jag tänkte köpa skärmar utan hål för blinkersen. Hur kommer det gå på besiktningen? Måste man regga om bilen då? Mange | |
| Du måste ha sidoblinkers... | |
| Tips: Sätt dit e46 blinkers... | |
|
Alla personbilar av 1986 års modell eller senare ska ha sidokörriktningsvisare, undantaget flyttsak. Det finns ingen möjlighet att registrera om bilen utan sidokörriktningsvisare. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Om den är importerad som flyttgods är väl undantaget? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ok, tackar. Mange |
|
|
Bara att borra hål... =) Mvh |
|
|
Micke Olsson: Det skrev jag ju! ? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe.. Mmmmm.. Lite seg i kolen idag. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Eller så köper man backspeglar med inbyggd blinkers. Rätt snyggt tycker jag och borde vara godkänt, eller? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Enligt lag ska körriktningsvisare vara E-märkta, och uppfylla kraven på geometrisk synbarhet. Detta är ingenting som normalt kontrolleras vid en kontrollbesiktning, däremot vid en registreringsbesiktning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad är kraven på geometrisk synbarhet? Om man ska registreringsbesikta en importerad bil, duger de då att bara sätta på backspeglar med inbyggd blinkers? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Jag har inte måtten i huvudet, men det står att läsa i författningssamlingen. Normalt sett är synbarheten inget problem på körriktningsvisare i sidobackspegeln, alla som har det originalmonterat uppfyller kraven. Normalt sett fungerar det bra förutsatt att körriktningsvisaren är korrekt märkt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.