AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
683

Väghållnings sats!

Wa
46
Walle79
525i -89
Tja!!!
För ca 1 år sedan köpte jag en väghållningssats till min 525:a E 34 från Weitec...När jag bytte dämpare och fjädrar bytte jag alla fjäderbenslagringar och alla packningar och bussningar också....Nu har höger fram stötdämpare börjat låta väldigt konstigt....Man kan säga att det låter som kolvstången är väldigt torr och går mot en torr packbox....Undrar om någon har haft samma problem eller någon som vet något om detta???
MVH
Andreas

Some shit never dies?
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag har en weitec-sats med ställbara dämpare och efter 3 månader så har det börjat låta illa(klonka) från främre höger dämpare, jag bytte först fjäderbenslagringen(spindellederna är ok) men det hjälpte inte så nu ska jag byta ut samtliga dämpare mot bilstein, jag har tappat förtroendet helt för weitec och deras produkter. Detta är min andra omgång framdämpare från weitec, den första funkade ett år tills dom började läcka olja, suck säger man.

Mvh/ Micke t
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Intressant läsning. Jag letar efter stötdämpare "kortare" och har varit inne på just weitec, kanske jag ska skippa dessa?

Finns det fler med erfarenheter av weitec? Låter inte så kul att de börjar låta/krångla efter så kort tid.

Fjädrarna jag har är weitec/sänknig

Mvh / Wallace
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
säger bara mk motorsport köp deras sats så slipper ni ptoblem! men iofs vill man vara fin får man lida pin! annaes finns det en firma som heter örebro fjäderservice som e jävligt duktiga på vägsatser!

Pengar ska rulla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.