AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
719

X vs Y

El
338
ElNiko
325iT-92
Är det bara jag eller börjar det inte bli tjatigt med alla dessa trådar om hurvida den BMW:n drar den turbobilen, eller den gti:n eller den hondan.... Man köper väl inte en BMW för att kunna köra ifrån allt och alla, utan snarare för att man tycker att det är en trevlig bil? Annars kan man ju köpa bra mycket mer prestanda för pengarna. Tycker annars att detta är ett väldigt trevligt forum, men det blir lite väl mycket dagis-stämning när dessa diskutioner dyker upp, lite av min pappa är starkare än din o.s.v.

/Niklas

Gilla din BMW för den den är, inte för vad den kan köra ifrån.
Jag tycker nog att det är viktigare med en rubrik som säger vad tråden innehåller. Då behöver man som i detta fallet INTE öppna den.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Klockrent Micke!!! Helt underbart!!!

Jag kommer somna med ett leende på läpparna i natt!

Länk (Såld)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Klockrent Micke!!! Helt underbart!!!

Jag kommer somna med ett leende på läpparna i natt!

Länk (Såld)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Oavsett vilka nonsenssvar ni ger ElNiko så har han rätt. Det postas alldeles för många jämförelsetrådar.
gangsta_toth
Och då är det som sagt upp till var och en att gå in och läsa vad som står, eller inte.
Det är inte ofta jag kan säga det, men denna gång håller jag med samtliga ovanstående :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Det är jo det det handlar om , oavsett om ni tycker det eller ej , alla bilmärken krigar om prestanda siffrorna för att hamna på topp , så det kan inte va så barnsligt att jämföra litte bilar annars hade jo i stort sett hela världen varit barnsliga tyxker jag iallafall

Keep Your distance this is a BMW ;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kan ärligt säga att det var den största anledningen till att jag köpte min förra bil (525i), just för att jag ville ha hästarna och prestandan...

Nästa gång jag köper en bmw som har över 200 hk så kommer det vara främst för att köra ifrån en del långsammare bilar... annars kan jag ju lika gärna köra en 316 eller varför inte en ford fiesta...

Länk (Såld)
Vet att jag är lite 0-100 fixerad men även om BMW hade haft 16sek som 1-liters Fiestorna så hade jag skaffat den!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ok! kanske inte fiesta... men om man inte är ute efter prestanda så finns det ju bättre val än BMW... Ta en C180 eller E200, det är ju bilar som är komfortabla, lyxiga, relativt ekonomiska och inte speciellt snabba.... dumt att skaffa en 330 om man tycker att prestandan är irrelevant...varför då inte köpa en 316 eller C180. Betydligt billigare bilar i drift.. dumt att betala mer om det inte ger en något eller hur?

någon som förstår vad jag försöker säga?

Länk (Såld)
Dark Rider
det är ett forum där VEM som helst får fråga, påpeka, och utrycka sej och hjälpa andra...tycker man ej om såna inlägg som 325 vs 200sx eller liknande behöver man ej läsa om!
Själv tycker jag det är kul läsning där man ser vad andra har för erfarenheter vs andra bilar!
El
338
ElNiko
325iT-92
Tja, personligen så köper jag en bil med bra prestanda för att den är mycket roligare att köra en t.ex fiesta, inte för att grannen ska bli avundsjuk, eller veta att jag kör ifrån alla volvoraggare i stan. Sen att det kan vara kul att reta upp en och annan familjefar i hans v70 är ju en annan sak...
Min poäng var iaf: är det så viktigt att bmw är bäst på precis allt? Det finns ju alltid en snabbare bil... Är inte det viktiga att en bmw är bäst för just dig? Sen håller jag ju givetvis med om att det är kul att jämföra med andra bilar, men det blir lite väl mycket pajkastning ibland, och jämförelser som börjar med en 325 slutar ofta med: "Men om man turbokonverterar en M3, då har den ingen chans"...

/Niklas

Gilla din BMW för den den är, inte för vad den kan köra ifrån.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.