|
|
|
|---|---|
|
Har varit och tittat på 525ia-93 som rullat 25.100mil och har full dokumentation. Bilen är i kanon skick..... Är det lungt med 25.000mil på mätaren??? | |
|
Rent funktionsmässigt så kan ju en väl-servad bil lätt gå 50.000 mil, men rent marknadsmässigt så verkar 30.000 mil vara smärtgränsen för många. Särskilt på förhållandevis nya bilar. Dvs den kan bli svår att sälja när den närmar sig den sträckan...hur fräsch den än är, vissa kollar bara på miltalet. |
|
-Daniel- |
min 525 låg på 28.000 mil när jag köpte den men den går som en dröm har inte bytt något annat än olja och stift sen jag köpte den men som föregående talare säger man får kalyklera in en viss värdeminskning när den slår över till 30.000 mil eller åtminstone blir den lite svårare att sälja |
|
Bilen ifråga är importerad för 5:årsen o då rostskydds behandlade han även bilen så den lär ju inte rosta sönder precis. Men hur är det med automatlådorna??? Håller dom?? Bilen är lugnt körd av en familj. |
|
| Har min låda hållt så ska du nog inte bekymra dig... | |
|
Kolla så att den växlar mjukt + gör ett totalbyte av automatoljan inkl. nytt filter så ska det hålla ett bra tag till! Mvh Robban |
|
|
25.000 mil, då är den just inkörd:-) Det är ju inte så mycket på en bil som är 11 år gammal. Alla kan ha otur och få tag på ett sämre ex. Stirra dej inte blind på milen, utan kolla på skick och hur den känns i motor och drivlina osv. /Lidberg |
|
| Tack för alla svar nu ska jag bara titta upp försäkringar... Hmm min förra var ju inte direkt billig men jag får nog skriva bilen på min sambo tror jag... Sen blir det nog affär:) | |
| min 525:a närmar sig 26.000 snart och går som en klocka (klyscha)..., så 25.000 är absolut inga problem anser jag, precis inkörd! | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Min 524td -84 börjar närma sig 50 000 mil, det enda som är gjort är att kamaxeln är bytt en gång, i övrigt inget...lite fusk med en diesel, jag vet...men ändå! :-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Det är klart att det är lungt. Gör din vanliga (grundliga, antar jag)koll på bilen bara. Allt hänger ju på hur den skött när den är 11 år och 25000mil gammal. En fullständig servicebok (under förutsättning att den är riktig) i kombination med ömt vårdande tidigare ägare skulle inte göra mig orolig. Betänk hur många skruvade bilar som håller bra trots att de gått både 30, 40 och 50 tusen mil, och då är ju inte servicen dokumenterad direkt.... Min 728:a har gått ca 25000 nu, varav de sista 6000 milen har körts av mig. Superfräsch och snudd på reparationsfri. Perre i Huddinge (Bil o Motorteknik) nämnde vid något tillfälle då jag hade bilen på service, att normalt håller motorerna över 50 tusen mil OM de sköts rätt (uttalandet gällde 2,8-sexan, men är säkert applikabelt på många motorer). Problemet är att man tittar för mycket på mätarställning och för litet på bilen, dess skick och historik. Hellre en superfin 30-tusenmilabil ägd av en pedant som inte snålat på något, än nån 17-tusenmilabil ägd av en (eller många) snåla slarvrar som bara tankar och kör, tvättar i automattvätt två ggr/år osv. /Stefan M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.