AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.097

problem med sänknig!?

cowboy
Hej!

Har tänkt och sänka min 323 cupé -96, och undrar om det är nå särskilt som brukar krångla?

Läste om sänkning på e46 (på sök inlägg) och det var någon som hade haft lite problem bak, pågrunda av att det var lite trångt. Är det typ lika på e36?
Du tänkte sänka den själv eller lämna in?

Ger dig min version av sänkningen :)

min e sänkt till maximum,(på firma) dvs så lågt man får sänka, de e snyggt visst, men inte så kul när man använder den i trafik vid tex, nerfarter från mindre trottoarkanter, farthinder m.m

En gång kom jag inte ens in på OkQ8´s gördetsjälv hall för att de va för hög kant in, fick ta hjälp av en kille där inne att putta på, va iofs lite isigt på marken ute..

Men de du undra över va om de brukar krångla med ngt och de tror jag inte att de gör förutom att de kan bli att du måste ta de lite saktare vid guppig-väg
cowboy
Tänkte sänka den själv.

Maximum? Hur mycket är det? Den satsen jag funderar på sänker 30/15, och det borde väl inte vara nå större problem. Eller?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Funderar också på att sänka. Hur mycket går sänkfjädrar på egentligen? 30/15 är nog aktuellt i mitt fall också.

//Thorssa
cowboy
Jag såg fjädrar för 1500kr hos motor nord. Men det finns väl både billigare och dyrare.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
maximum på en E36:a... det gick en bild i stan där jag bor för nåt år sedan som var sänkt 100/75 ungefär, och den var ruskigt låg och jag vet inte hur mycket probs han hade med att ta sig fram.

Diesel-räsern
jag har nånting över jag har nästintill samma som tarzan snackar om men den e sänkt till att man klarar sig hyffsat utan större problem.. skulle chansa på 50-60/?? nånting, e kass på siffror men de e ca: "8" +- nån cm från marken till kanten på spoilern
Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
Hej, min e36a har 9cm frigång vid spoilern fram och det har hittills gått utmärkt, så 30/15 måste ju va hellungt, om du inte har en jättespoiler vill säga...

Mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.