AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

Min Bmw 325-93 E36? Lite funderingar över fel?

DanneR
Ja har köpt mig en 325:a lite billigt. men de är en del fel b.la. annat, När ja står still och snurrar på ratten så låter anntingen svero pumpen eller så är de luft i hella styrsystemet elller för lite servo, läcka, vad är vanligt? vad kan de va? Om ja byter topp packning kan de va så illa att ja måste byta toppbulltarna? Sen har ja lilla färd dartorn som är på tyska och displayen är sönder på men om ja vill byta utt den kan jag ta en b.e.g. och lägga in en ev. Den stora färddartorn uttan problem. Om någon av samma Problem har fixat de, kan hjälpa mig eller någon annan?!

Daniel
Hej igen :)
bra vad av bil först o främst :)
Min display e kajko också i min, den e iofs på engelska om man kan tyda en del av de som står :)

Du kan köpa en ny/beg liten färddator och bara köra i, kolla bara så att du köper rätt, när jag fråga på ex: bildemo så skulle jag ha serienummret på datorn, finns flera olika "liten färddator"..

Däremot kan du icke få i en stor färddator i din bil utan dra om en jävla massa kablar o grejjer..

De där med servorn har ja ingen aning om :)

Kör försiktigt

DanneR
Jo ja trode att de inte skulle gå med färddatorn. men men få väll skaffa mig en be.g. i allafall pr.g. av att den som ja har nu är paj eftersom de saknas bokstäver i displayen!!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej! Kolla med servooljan. Det är en "standard" grej som läcker från BMW bilar, inte på min i alla fall, men de nere på verkstaden säger det. Kolla oljenivån, kan vara det. I bästa fall. Tja... Annars kan det vara så att servopumpen är kass? Vet inte riktigt, du får exprimentera dig fram...

Good luck!

Mischa Danko
Färddatorn är känslig, Har stora i min, den som satt i bilen när jag köpte den ligger numera på hyllan här som demonteringsobjekt och nyfikenhetsstillare ;)

I bilen sitter det en "ny" med hel display, känns kanon att man nu kan läsa vad bilen vill säga en..

Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.