|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på med ett bygge,m50b25 + Garret GT37. Frågan är om någon har den turbon på sin M50B25,när börjar den ladda,och vid vilket varvtal har den ca 1 bars laddtryck? Är kanske en GT37 att föredra om man siktar på MAX 400hk? Inga löjliga svar nu tack! | |
| Det blev fel...jag menade är en GT32 kanske att föredra vid max 400hk? | |
|
Skuller personligen inte köra ett GT32 tror ett Gt37 är nog mer passande.. Hellre för stort än för litet.. Vet ej när den börajr ladda med ett Gt37.. men rätt så tidigt i alla fall :) Skulle gissa på 2500-3000rpm... //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
Daytona |
Har du ett för stort agg och endast utnyttjar en liten del av dess maxkapacitet så laddar den sent. Skulle köra med gt32 om du har tänkt dig ca:250-300hk. gt37 300-uppåt. MIN EX:Länk |
Daytona |
Ska tilläggas att jag inte kan så mycket om turbokonvertering, men lär mig mer och mer för varje dag jag läser här eftersom intresset för turbokonvertering ökat. En kul och kostsam hobby verkar det som. Så jag kan ha fel... MIN EX:Länk |
|
Jag har redan ett GT37,men vill ha tips av andra som gjort samma konvertering. Bilen ska gå på gatan och bana,ingen ren strippbil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.