AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.495

Mest körglädje i M5 eller M3...?

Sida 3 av 3
Sen får ni väl vara tacksamma att ni inte skuttar runt i en veritabel backvagns-drifts- orgie utan varken baksäte eller klass, som vi tappra M coupé-are gör. Däremot kan jag garantera att kvalitetskänslan är lika stor som leendet på våra läppar ändå :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jögge:
Ja ringpaketet innehåller elektonisk ställbara dämpare bland annat. Och det finns en knapp på instrumentpanelen där man kan välja mellan komfort å sport. På komfort är bilen lagom hård. Den följer vägens ojämnheter ganska bra. jävligt skönt när man ska köra en bit eller bara glida i stan där det finns gatustenar. Med sportläget intryckt blir bilen mycket stötigare å mycket mer distinkt. Helt klart bättre väghållning. Tror dock ej att det är i M3ans klass.
"Med studsa omkring" menade jag att man kan även göra med M5:an men det inte alltid lika skönt att "studsa" hela tiden pga stenhård fjädring. Då är det jävligt skönt med EDC (el. ställ. dämp.). För mig personligen stod det mellan M3 och M5 precis som för dig. Jag provkörde båda. Drog för å nackdelar och kom till att M5 var bra för just mig.

M5: För: Lagom stor. Urkraft, Man kan lasta. Man kan ha familjen med sig respektive kompisar utan att dem trängs (jag har ett barn). Lite mer glidarbil än M3.
Nackdelar. INTE lika snygg, inte så hög raggningsfaktor på brudarna som en m3, Högre bensinförbrukning,

M3: Förr: Snygg som attans, Snyggare inredning, Går bättre hem hos brudarna. Kan fås med smg. lägre bensinförbr.
Nackdelar: Mycket mindre då jag tycker att en m3 ska vara coupe, Hög svartsjuka hos andra, Sticker ut mer,

Det var lite för å nackdelar på respektive M bilar som jag tänkte på. Och eftersom jag tycker om att kunna ha kompisar i bilen som åker med utan att klaga på att det är trångt och att man ska behöva justera om stolen hela tiden. Och så är jag lite mer glidartyp än räser typ så valde jag M5 och jag ångrar inte det det minsta. Men hade inte den haft ringpaket så hade förutsättningarna varit helt annorlunda.

Så jag säger det ännu en gång. Prova M5 med ringpaket. Grymt.

-=Brings Me Women=-
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
okej säg vad ni vill men m5 an e helt klart mycke bättre o roligare o bra komfort den e en vinnare
mvh//m5 micke

M5 THE REAL POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.