AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.053

Vad kallas BMW?

Sida 6 av 8
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Rolig tråd detta, första gången jag ser den :)

Kebabracer och Turkbil har man fått höra några gånger från "Jag-Gillar-Inte-Bmw" -personer..
Samma personer har även namngett 7-serien: Haschglidare och Maffiabil

BMW4EVER!
Fick höra en av en kompis:
Skillnaden mellan en snigel å en BMW?
- I BMW:n sitter slemmet på insidan...
Ho-ho!

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
bjorasen: Familien Quandt (ved Johanna Quandt) er den største aksjonær (shareholder) i BMW AG. Det er forøvrig historisk en litt "mørk" side ved familien Quandt. Günther Quandt etablerte familieimperiet på slutten av 1800 tallet gjennom div. investeringer i tekstil og verkstedindustrien. Hans hustru Magda Quandt giftet seg etter skilsmissen med nazitysklands propagandaminister Joseph Goebbels. Günther Quandt var forøvrig selv en av Hitler´s mest betrodde økonomiske rådgivere. Günther og Magda hadde sønnene Herbert och Harald. Sammen med Joseph Goebbels hadde hun seks barn; som hun forøvrig selv drepte i 1945 da den røde hær banket på førerbunkeren i Berlin. Herbert og Harald overlevde krigen fordi de tidlig havnet i alliert krigsfangenskap. De var begge offiserer i Luftwaffe og selvfølgelig medlemmer av NSDAP (Die Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei)...Hitler´s parti. Etter krigen klarte Herbert og Harald å utvikle imperiet ved å redde restene av bl.a Industriewerke Karlsruhe Augsburg, BMW, tekstilfabrikken Stöhr, oljeselskapet Wintershall og en stor aksjepost i Mercedes-Benz. Johanna Quandt var Herbert Quandt´s kone inntil han døde i 1982.

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
kärt barn har många namn...

tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Roligaste jag hört är Turk Amason! haha=)
Bajs Mellan Wäxlarna

Tur att det är mellan växlarna!
gangsta_toth
Hittade ett gäng liknelser. Har inte läst hela tråden, så ett par kanske redan står skrivna.

BMW

Be My Wife
Beautiful Mechanical Wonder
Big Money Works
Bought My Wife
Break My Windows
Brutal Money Waster
Business, Money and Woman
Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
B=bil
M=med
W=wev
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
När min 7:a var relativt ny skulle jag skjutsa några holländska affärsmän med bilen. Jag fick då kommentaren: Vi gillar den här bilen, men vi brukar inte tycka om dom som kör dom.

Vixit, dum vixit, laetus
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Kebabexpressen
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Black Men Wagon

------
Länk
Länk
I sydafrika är det Bring Mechanic With som gäller..
Annars den klockrenaste grejen, alla bilar, ör Ful O Riktigt Dålig. (Ford)

--
Markus
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Njae, FORD= Fordonet ombesörjer reparation dagligen!
SAAB= Sälj Aset Annars Byt!
BMW= Bara mycket Wärre ;)
TurkAmazon hahaha :P

Fast`n Loud Turbo Proud.
Be
26
Benny Melin
540iA Touring - 98
Big Money Waister och Bumse W hittade jag inte på listan, den som fick mej att skratta var Kebabcamaro för 3-serien.
Men det är väl så att ju mer avundsjuka som finns desto mer öknamn blir det.

"V8 owners have more fun"
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
FORD = Found On Road Deserted

Fick den av en leverantör i USA. ( som kör Volvo 244 )

M3/// Mullret
pob
Farsan kallar vagnen min för turkamazon och ändå åker han Mercedes själv? Dubbelmoral! :D

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Ja Big Money Wasted har man fått höra ett par gånger

appropå film ,, så har jag jobbat en hel del med film som produktplacerare och har självklart vid flera scener försökt att få in just det älskade märket BMW som huvudpersonens bil eller liknande men BMW står som tidigare sagt mkt försiktigt till att medverka i långfilmsproduktioner numer eftersom att det alltförofta har varit så att boven eller iallafall den elake fan i filmen kört just BMW... men men det kanske ändrar sig det med.
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
Blatte Motor Wagen och Pizzaräcer är dem jag brukar få höra och ibland blir jag kallad för Muhamed eller nåt liknande.

Vet en bra om volvo Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor.
sa
189
sadanber
520i Touring -95
Kebabgocart.

Citerat en polare när han såg min bil för första gången, jag kunde inte hålla gapskrattet borta själv, allt blir ju roligare med lite ironi och självdistans :)

Mvh Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.