|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
Rolig tråd detta, första gången jag ser den :) Kebabracer och Turkbil har man fått höra några gånger från "Jag-Gillar-Inte-Bmw" -personer.. Samma personer har även namngett 7-serien: Haschglidare och Maffiabil BMW4EVER! |
|
|
Fick höra en av en kompis: Skillnaden mellan en snigel å en BMW? - I BMW:n sitter slemmet på insidan... Ho-ho! |
|
|
bjorasen: Familien Quandt (ved Johanna Quandt) er den største aksjonær (shareholder) i BMW AG. Det er forøvrig historisk en litt "mørk" side ved familien Quandt. Günther Quandt etablerte familieimperiet på slutten av 1800 tallet gjennom div. investeringer i tekstil og verkstedindustrien. Hans hustru Magda Quandt giftet seg etter skilsmissen med nazitysklands propagandaminister Joseph Goebbels. Günther Quandt var forøvrig selv en av Hitler´s mest betrodde økonomiske rådgivere. Günther og Magda hadde sønnene Herbert och Harald. Sammen med Joseph Goebbels hadde hun seks barn; som hun forøvrig selv drepte i 1945 da den røde hær banket på førerbunkeren i Berlin. Herbert og Harald overlevde krigen fordi de tidlig havnet i alliert krigsfangenskap. De var begge offiserer i Luftwaffe og selvfølgelig medlemmer av NSDAP (Die Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei)...Hitler´s parti. Etter krigen klarte Herbert og Harald å utvikle imperiet ved å redde restene av bl.a Industriewerke Karlsruhe Augsburg, BMW, tekstilfabrikken Stöhr, oljeselskapet Wintershall og en stor aksjepost i Mercedes-Benz. Johanna Quandt var Herbert Quandt´s kone inntil han døde i 1982. "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
kärt barn har många namn... tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!! |
|
| Roligaste jag hört är Turk Amason! haha=) | |
|
Bajs Mellan Wäxlarna Tur att det är mellan växlarna! |
|
gangsta_toth |
Hittade ett gäng liknelser. Har inte läst hela tråden, så ett par kanske redan står skrivna. BMW Be My Wife Beautiful Mechanical Wonder Big Money Works Bought My Wife Break My Windows Brutal Money Waster Business, Money and Woman |
|
B=bil M=med W=wev |
|
|
När min 7:a var relativt ny skulle jag skjutsa några holländska affärsmän med bilen. Jag fick då kommentaren: Vi gillar den här bilen, men vi brukar inte tycka om dom som kör dom. Vixit, dum vixit, laetus |
|
| Kebabexpressen | |
|
Black Men Wagon ------ Länk Länk |
|
|
I sydafrika är det Bring Mechanic With som gäller.. Annars den klockrenaste grejen, alla bilar, ör Ful O Riktigt Dålig. (Ford) -- Markus |
|
|
Njae, FORD= Fordonet ombesörjer reparation dagligen! SAAB= Sälj Aset Annars Byt! BMW= Bara mycket Wärre ;) |
|
|
TurkAmazon hahaha :P Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Big Money Waister och Bumse W hittade jag inte på listan, den som fick mej att skratta var Kebabcamaro för 3-serien. Men det är väl så att ju mer avundsjuka som finns desto mer öknamn blir det. "V8 owners have more fun" |
|
|
FORD = Found On Road Deserted Fick den av en leverantör i USA. ( som kör Volvo 244 ) M3/// Mullret |
|
pob |
Farsan kallar vagnen min för turkamazon och ändå åker han Mercedes själv? Dubbelmoral! :D /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Ja Big Money Wasted har man fått höra ett par gånger appropå film ,, så har jag jobbat en hel del med film som produktplacerare och har självklart vid flera scener försökt att få in just det älskade märket BMW som huvudpersonens bil eller liknande men BMW står som tidigare sagt mkt försiktigt till att medverka i långfilmsproduktioner numer eftersom att det alltförofta har varit så att boven eller iallafall den elake fan i filmen kört just BMW... men men det kanske ändrar sig det med. |
|
|
Blatte Motor Wagen och Pizzaräcer är dem jag brukar få höra och ibland blir jag kallad för Muhamed eller nåt liknande. Vet en bra om volvo Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor. |
|
|
Kebabgocart. Citerat en polare när han såg min bil för första gången, jag kunde inte hålla gapskrattet borta själv, allt blir ju roligare med lite ironi och självdistans :) Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.