AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.054

Vad kallas BMW?

Sida 5 av 8
Break
My
Window

har jag hört också.

*** Vrommm ***
Har hört ytterligare en version på det ständigt återkommande temat... Vet dock inte till hundra om detta "alias" redan nämnts i tråden, men sprang nog inte på det i alla fall...

Black Man Wagon

Båtar ÄR roligare än bilar.
Syrianskfolvagn har jag inte sett i denna roliga tråd eller man skulle kunna kalla den för Nysvensk bil med tanke på all import..
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Zerkano, jag sjäv är "ny svensk" och tycker den här tråden är rätt kul! Man måste se själv ironit i det hela! Skulle jag brytt mig om alla smek namn hade jag nog slutat åka bmw redan efter den första bmw:n jag köpte för tio år den.

Men det är ändå kul att alla "ny svenskar" som åker nya volvo och sabb inte märks alls nästan! En Pizza bagare jag känner köpte en E39:från 96 eller 97 (kommer inte ihåg riktigt), fick massa komentarer av kunder och även så började han tappa kunder, han bytte till en ny V70 som är ju betydligt dyrare, det är knappt någon som märkt det!!!

Mvh Abbe

Länk
43
SörenE
730i V8-93
316 compakt 95:a
TenstaAmazon vad gäller 7:serien enligt en taxigubbe, min svåger......... här i Gävle.
Bob Marley and the Wailers

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
När jag köpte min sjua och hämta polarn för första gången i den hopp han in i baksättet och fälde följande ord.....

Fan den här hittlersläden är ju schyst.....Det är ju stort som en knarkarkvart här inne.....
Visa användare
72
såxåh
520i-78
635csi-83
BMW= Bara MotorWrak
Borta Med Winden.

IFA(fd biltillverkare)=Ingen Fart Alls

Ford=Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen.

Finns en hel del negativa uttryck.

Black Mans Wiechle har jag hört... utöver de som redan nämts.

Mercedes och BMW har detta på både gott och ont. En del fattar vad det handlar om andra inte.

Omvände en gubbe på macken med en 740. Han hade en hel del kosntiga fördomar. Förklarade bensinförbrukning och andrahandsvärde (prisvärda beg) och servicekostnader /reservdelar. Detta gick på ca 5 minuter tror vi har en ny medlem snart i 70 års åldern.

Sålde min 320ic med lite rolig utrusting till ett par som hade Hundaiii de viste inte ens om BMWn ar fram eller bakhjulsfriven men de var nöjda som fan. Tår i ögat när de drog iväg men en bra känsla av att man gjort en bra gärning!

Just många "nysvenskar" kör ofta Volvo, Saab VAG för att inte sticka ut eller provocera eller dyka in under radarn vad vet jag. Eller så är de kanske trötta på Blatte Mit BMW stämpeln...

Men faktum är att jag alldrig fått så många neg kommentarer eller neg uppmärksamhet (polis) som när jag kör BMW.

Phil
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Måste lyfta denna tråd då jag tidigare idag hörde ett obskyrt vokabulär beskriva min 750 , "Pundardragster" , hehe.
bj
291
bjorasen
M535i -87
ett uttryck som jag har hört som inte är med här är "judekokare".

Vilket får mig att tänka på ett program jag såg på någon kanal för några veckor sedan som heter "Awful Truth" av och med Michael Moore som för övrigt är väldigt bra.. iaf, i programmet jag såg gick han in på BMW:s huvudkontor i USA och krävde att BMW skulle ersätta överlevande judar som tvångsarbetat i BMW:s fabriker under WW2.. Personligen vet jag ej hur pass skyldiga BMW är i frågan, d kanske någon annan vet mer om..

MVH///Christopher
jp
464
jpn
523im -99
fick höra senast igår av några polare: en rikemans blattes bil
och en Blind Mans Werk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
bjoerck: Tack för att nån visste det! Har saht det typ til alla ingen vet vad filmen heter! Nån som vet?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
B = Brings
M = More
W = Women

Har jag fel? =)
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
MD: Det var fan det bästa jag hört.. hahahha

för det enda jag får höra på jobbet varje jävla dag är "Jävla pizza bagare" "fan nu kommer zigenaren igen"
I Angered har man märkt en lite lustig trend: invandrare med arabiskt ursprung föredrar BMW medans romerna hellre åker MB. Det är iaf vad jag har tyckt mig se.

Mvh Elvis
Burberry
Det där med invandrare av arabiskt ursprung och romare stämmer korrekt, även här i malmö

-Best live BMW drive-
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Min bil kallades nyligen för Hitlersnurra......(suck)
Alla de här namnen som kebabsläde,turkräcer,mfl.
Är ju ett Svenskt påhitt, de e tragiskt..
En kille jag känner hade köpt en ny Saab, och skröt över denna *svenska* bil..Och som va rakt igenom Svensk.Och att den gick som Faen!! Tacka faan för det sa jag, det sitter ju en Mitsubishi (riskokar) turbo i dem!
Han mumlade nåt ohörbart och gick iväg...

///FrIIk
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Ursäkta det hårda uttrycket men jag har hör "Blatte Mitt I Vägen"

-Jonas-
3serien=Kebabcamaro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.