AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.165

325 mot 206 GTI

Sida 2 av 2
sp
41
spiidi
318i -88
varför bry sig egentligen? 325:an är ju 10ggr roligare att köra! så skit samma :) bara min åsikt hehe
Espen
He he, här har vi ett bevis på att bilarna går som tusan och också ganska krocksäkra, (jag körde ut på en blöt åker ner i en grop och voltade 5ggr i luften enligt vittnen)!

Kolla "peggan" här: Länk

Var utskriven igen efter 3 veckor... så det måste vara klart godkänt för den pytte lilla bilen :D:D:D

-Eppe-
Born2XLR8
Espen
Hur många hk har 206 Gti? Och vad väger den?

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
137hk, runt 1150kg har jag för mig.
jag drog en 206 gti med mammsens volvo. säger väl allt :)
Jag körde i alla fall jämt med min fd. Pug 205 1,9 GTI (130hk), mot en 325:a. Jag tog started och ledde ett par bil längder men vid över ~130km/t så började han komma ikapp och då efter det så lämnade jag. Men i Finland så har ju faktiskt 1,9:orna 130hk upp till 90b då kat blev obligatoriskt. Men mellan två rödljus så kan även 325:or få det svettigt mot 205:or.
Jag har haft en 206gti och har kört med den på bana. Rakt fram hänger den inte med så många BMW, men på bana funkar den utmärkt. Där skall man se upp med den.

///Egget
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Pechy: Knappast att du körde jämt med en 206 GTI med din 320. Du har en 320 im, alltså 129 kusar under huven eller? GTI:n har 137 kusar under huven. Ska göra 0-100 på 8.5 sek.

Jag hade själv en 206 CC med stora motorn.(samma motor som GTI:n) Kul liten pigg bil men kvaliten brister. Har aldrig haft så mycket problem med en bil som denna. Min första bil 205 GTI drogs med mindre problem. 205 GTI är en ROLIG bil. Nästan som en liten gocart. Står man bara ut med lite knirr och knarr. Vill även påpeka att det finns en anledning till att jag byte märke....Säger bara BMW = Kvalite

Mvh
K
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Hade en 205 gti Lemans för 3 år sedan! En av de roligaset bilar jag kört. Hyfsat drag, bilsports tester fick ner den till 8,2 sek på sprinten 0-100 km/h. Jag kan säga så mycket att bmw 320 inte har e suck. Varken e30 el e36. Men 325 e lite svårare att hänga av. Det går jämt med en e30 upp till 150 sen glider bmw:n ifrån. Jag har testat många gånger då det finns ett antal sådana i lilla Nyköping. Men i rondellerna har inte ens en M3:a någon suck!! Där vinner man mycket med den lilla "gocarten". En annan kul detalj är att den gör 70 blås på 1:an =)

320-325
jag hade en 320i 85´´ som tog kompisens vr6 a´´ 0-80kmh sen när vi la i 3sn så gled golfen iväg och då hade jag ungefär 100kmh

det är ju så lätt att få skit bra starter med 320 eftersom det bara är att varva 4500 sen hålla i handbromsen och släppa kopplingen och samtidigt släppa handbromsen samt ge fullt mos....då spinner det lite lätt sen drar det iväg..

så lätt är det inte med motorstarkare bilar .. den jag har nu är en konst att få en bra start den kräver en mkt skicklig förare annars så spinner det bara ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.