|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
en liten snabb fråga först: hur många nm har en 325iK -87?? ok.. nu till allvaret hehe.. vilken av dessa bilar går bäst.. från o-50, 0-100, 70-110, 100-200 osv.. ni förstår ju va ja menar.. säg att båda bilarna är original oxo.. bmw:n borde ju äta 206 på motorvägen men starten är lite knivig.. bmw:n är ju bakhjulsdriven, men 206:an väger ju mindre.. hmm va säger ni ........ HAHA ;p ..... | |
|
Måste bara fråga vad K:et står för i modellnamnet? Kompressor? 8DD Tror faktiskt att BMW:n inte är så mycket tyngre, har även provkört GTI:n, tyckte inte det fanns så mycket pulver... Mvh |
|
|
a det står för kompressor.. har kompressormatat den.. (302 hk på bakhjulen).. nä skoja bara..du höll på att få panik va?? de står för katalysator.. katalysator var obligatoriskt på 88- men inte på 87.. det var tillval har jag för mig..inte säker.. men vet att de står för katalysator.. bmw:n borde alltså ta den i alla register eller?? ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Naturligtvis... Men hur många ponnysar har din då, det borde vara liten skillnad mot en utan kat? |
|
|
170(169.nåt) snälla söta ponnysar har jag i min.. de va väl 87 som 325:an kom (ersatte 323:an).. har för mig det.. 88- har oxo 170hp.. undrar om ja får ut fler hästar om ja tar bort katten.. hmm.. borde nog va minimalt tror jag.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Ja antagligen, bättre å spara miljön lite grann iallafall! Men 206 GTI har väl bara 140 kusar max so go get them! Mvh Robban |
|
|
Ja, den dagen jag blir omkörd av en 205Gti.... (för det var 205 du menade va?? Och då 1.9 antar jag..) Peggan har vadå 140-150 häst och väger strax över 1000kg? Min kombi har 170pållar och väger 1275kg, tror det skulle bli lite väl mastigt för peggan, den skulle nog inte vara långt efter till 100, sen skulle nog luftmotståndet ta den... D.v.s eftersom den då kämpar mer mot luftmotståndet än vikten... /Niklas |
|
svintoleffe |
xelerator.. tar du katten så får du ungefär runt en nio hästar. MVH Leffe |
|
ElNiko: 205GTi hade väl aldrig över 130-132hk. Men han menar 206GTi. Den är inte så lätt som den borde vara, men lite lättare än en 325i. Men ja du skall vara snabbare alla register. Har en kompis som haft en 206GTi '02 och rejsat en del. Några nio hk lär det aldrig göra att plocka av katten. |
|
|
Stämmer säkert bra... har inte nån järnkoll på dem direkt... Men snackar vi 206 så väger den väl 1140kg... inte direkt lättare än E30 vet inte vad tvådörrars väger men min kombi väger ju som sagt 1275 så 1200 kanske? Och sen 33hästar mer + bakhjulsdrift... nej det blir nog svårt för 206:an, En 306 Gti däremot... /Niklas |
|
|
jag körde jämt med en 206 gti med min 320 e30..så man borde ju dra den med 325 e30.. 325 im med Ny lack å roligare motor till sommaren |
|
|
205 GTI 1.9 89- hade 122 hp, strax under 900kg (inte helt säker) 205 GTI 1.6 -88 hade 107 hp, 850kg (inte helt säker) 205 GTI 1.9 88 hade oxo 107 hp ( bajsversionen) 88:an hade 107 hp fast den större motorn, fråga inte varför, e inte riktigt säker om den fanns nån A och B version på den årsmodellen, i så fall fick B versionen 122hp. så nu fick ni veta hur de ligger till med 205:an.. Men som sagt disskuterades 206:an.. att min borde ta dem är riktigt kul o veta. men det kommer ju en RS-version av 206:an.. 180 hp.. hmm.. nu borde det bli intressant.. tror att den enligt uppgift gör o-100 på 7.5s.. inte superimponerande med tanke på vikt och hp.. hoppas på att men tar den oxo på motorvägen iaf.. Har inte fått svar på hur många Nm(vridmoment) min 325:a har original.. tacksam för svar ........ HAHA ;p ..... |
|
320-325 |
en peugot har inte en suck när man har petat in 2 an och man lyckats få lite grepp i asfalten då bär det iväg så peugoten hamnar rejält efter sen vid varje växling som 325an´´ gör så lämnar man peugoten längre å längre bakom sej ... .. jag rejsade med en golf gti golf 2a eller han rejsade med mej men jag fattade inte det förrän han hade ett rejält försprång och hade lagt i tvåan då fick man vrava skiten ur sexan som ganska snabbt kom ikapp vid varje växling... kan tänka mej att det ungefär samma hk vikt på golfen som på peugoten.. men jag fick släppa på gasen ganska snabbt eftersom jag har en flickvän som hatar såna där rejs ... det hela ledde till ett stor bråk som i sin tu ledde till att hon gjorde slut med mej ::snyft:: så nu sitter man ensam i lägenheten med ett par starka öl i sej pch och lysnar på dire straits.. det är bra jag o Bmw kvar nu men den skall ställas av nu ... hmm igentligen så ä det bmw ns fel att det blev såhär hade jag haft toyota camryn hade jag inte ens kommit på tan ken att dra på ...............men skit samma jag hoppas bara att jag skall få tillbaks henne igen jag får svar på måndag kanske ... vi har varit ihop i 2år ..... |
320-325 |
föresten m20b25 har väl 222nm |
|
jo, det stämmer... vid 3900 tror jag.. /Niklas |
|
|
205:an med 1.9 liters motorn hade bara 107hk på grund av att det var fösta med katalysator och det löstes inte helt smidigt;) Det är stor skillnad på 206RC och 206GTi. Han som hade GTi'n tidigare fick sin nya RC leverad för en eller två månader sedan. En av de första i sverige. Stor skillnad på både motor och chassi/fjädring. |
|
viobebe |
Vadå b... version av 88:an???? Har själv ägt 6 st ex av denna förträffliga bil. Och 88:an var den som gick bäst, sant att motorn inte var anpassad för kat (130hk utan kat i Frankrike) därav att den gick som f.., kompisens 325 cab-88 fick lätt stryk i starten rejält... |
|
88b-versionen är den sena 88:an då 4-gasprovet är obligatorisk "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
Aldric |
"en peugot har inte en suck när man har petat in 2 an och man lyckats få lite grepp i asfalten då bär det iväg så peugoten hamnar rejält efter sen vid varje växling som 325an´´ gör så lämnar man peugoten längre å längre bakom sej ... .." Om du ska rejsa mot nån och spinner bort hela första växeln, då du har du väl ändå missförstått lite? ;) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Viobebe: 88:an var den som gick sämst har jag för mig.. den hade ju 1.9l motorn men 107 hp.. 89 kom ju 122hp.. därav var 88 sämre än både -87 och 89-.. men de va ju änå bara väldigt lite som skillde dessa tre sorter åt så.. rätta mig om jag har fel.. ........ HAHA ;p ..... |
|
| satan jag körde ju ifrån en sån där 206gti me min turbo diesel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.