|
|
|
|---|---|
|
Hämtade min bil i Berlin i måndags och det första och enda hemska som slog mig var stereon och ljudet. Helt värdelöst. Utan att överdriva så låter det bättre i en volvo 740 med orginalljudet kvar från 1988. Mitt ljud låter alltså helt utan disskant nästan. Har en reverse spelare med delat framsystem och 2 st högtalare i hatthyllan. Har satt örat mot samtliga högtalare och hört att de spelar. Disskanterna spelar fruktansvärt lågt både i frekvens och volym, trots att de står på högsta nivå. Om jag höjer volymen mycket så börjar det klarna lite lite men det är fortfarande långt ifrån okej. Funderar otroligt mycket på att slänga in min 5 veckor gamla Pioneer MP3 spelare, mitt infinity kappa 5.25kit och JBL GTi 12". Har haft en f.d bilstereotävlings nisse som kollat på det och han kunde bara komma på att det suttit en Business eller bättre där innan och att dom bara tagit och bytt enhet rakt av till reverse. ( tilläggas bör att det var en spekulation från hans sida ) Nåväl till min fråga. Är det något fel i mitt ljudsystem eller låter det så pinsamt dåligt från fabrik? Tackar för svar / Martin Schnelle fart, Härliche fart. | |
|
Min gamla originalstereo var också kass, det var det första jag bytte... Mvh R |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Måste vara nått fel för det är absolut inget dåligt originalljud, även om det inte duger åt dom värsta dunka dunka nissarna med neddragen toppluva som tinnitusskydd :)) ///MVH Hasso Länk |
| Hehe... =) | |
|
Hehe, okej. Undrar vad felet kan vara. Ingen som bor i GBG som vill provlyssna eller om nån har nån reverse enhet som man kan byta och jämföra med? Inga förslag på vad som kan vara fel? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Hur många och var sitter orginalhögtalarna för reverse systemet? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Du vill ha original alltså? Langade in en Mp3-spelare med nån adapter och det dög väl i början men sen vart det nya högtalare... Mvh |
|
|
Nej, det vill jag inte. Jag har ju riktiga grejer liggandes hemma så varför inte använda dom? Bara undrar vad som är orginal/standard när man har reverse... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Kan inte så mycket om bilstereo, men visst låter det som om huvudenheten är kaputt? Släng!... Min gamla fungerade precis när den själv ville... Mvh Robban |
|
| Pröva först hur det låter med Mp3-spelaren i så blir det nog skillnad! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.