|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Tankade fullt häromdagen (ja jag menar knökfullt), döm till min förvåning fastnade tankmätaren på 40 liter. gar gungat bilen som en galning o hållit på och försöka få den att visa mer, dvs full tank. den har fungerat MKT bra tidigare och utan avvikelse från tankinnehållet. har inte varit några problem alls med den. men nu blir det såhär, luftficka eller fastkärvad? vill inte plocka upp den pga den fulla tanken. nåt man han göra? hälla i T-dojja (t-röd) knaske? OBS: Har sökt i ämnet men inte riktigt hittat nåt svar som tillfredsställer mig, därför en ny fråga! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" | |
|
Har inte lösningen på ditt problem. På min kusins 320 -92 så stannat alltid tankmätaren på 35 liter, oavsett hur mycket soppa det är i tanken. När det sedan kommer ner till 35 liter så börjar den röra sig nedåt. Den funkar alltså utmärkt upp till 35 liter! //Thorssa |
|
|
någon med lösning eller har jag svaret redan i mitt inlägg? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Har samma problem med min 316 -93. Men det händer bara ibland när jag tankar. Verkar vara som om givarna (eller en av dem) håller på att ge med sig lite. När man sedan kommer ner till den position som mätaren har stannat på fortsätter den som normalt ner och visar korrekt hela tiden. När man sedan tankar igen brukar det som vanligast inte hända igen. |
|
| Kolla kontakterna under baksätet (skruva lös inspektionsluckan) på min så var kablarna nästan av, vilket resulterade i helmysko mätarfunktion... typfel. | |
|
w9816: tack för det tipset, ska öppna upp då tanken håller på att bli tom, vill ej dränka mig själv i bensin =D återkommer med results. "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Patrik, du behöver inte vänta tills tanken är tom(mare), lyft bara på baksätet så ser du en lucka i golvet, sitter med 4-6 skruvar. Plocka bort den så ser du ovansidan av tanken, med kontakterna till givarna. Kolla trådarna där. Troligtvis är det också fullt med lera o dyl där under luckan. Som sagt så var trådarna nästan av på min, jag lödde ihop dem, putsade och smorde kontakterna och lade redigt med täningsmassa runt för att skydda alltihop. Använd dock inte värsta sortens Sikaflex, kan ju hända att du vill åt nån kontakt igen senare... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.