AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
850

Ni som haft upp instrumentpanelen, se hit!

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Hejsan. Min trippmätare kan jag inte återställa. Nu har jag haft upp panelen och sett att pinnarna är av bara plast. Jag tycker det verkar mest rimligt om det skulle vara ngn strömförande del som kortslöt i hålet där pinnarna ska ner. Ni som har sett det vet vad jag säger (tror jag). Ska det vara av bara plast eller ska det vara ngn bit metall. Finns det ngn bild på detta???

---
He ä ba å gas
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Verkar vara en svår nöt att knäcka. Kom igen nu!!!

---
He ä ba å gas
Plastpinnen trycker säkert på en brytare på kretskortet. Brytaren kan tänkas vara av vanlig fjärrkontrolltyp, dvs en gummihätta med en liten ledande grafitplatta på undersidan, denna sluter över ett par printade ledningsbanor på kortet.

FP
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Ok. på min är det bara ett hål med metall runt sidorna. alltså inget rakt ner. Min tanke var att då pinnen kommer ner så hamnar den mellan metallen och det sluter där. Men nu då pinnen bara är av plast så...vad tror ni andra?

---
He ä ba å gas
Svårt utan att se hur det ser ut. Kan ju vara en optolösning, då finns inga elektriska kontaktytor.

FP
Sixten
Det sitter en liten microswitch på det bakre kretskortet som sluts då du trycker på knappen, denna har en tendens att släppa i lödningarna eftersom den inte ligger emot kretskortet, hade samma problem med min 525:a.

525iA
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Hur ska man lösa det?
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
kålla på skroten äfter ett instument dåm är innte så dyra anars har jag ett med tarasig varvräknare
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
jag har inte så stor lust att byta hela skiten. Finns det gn annan lösning?

---
He ä ba å gas
Paap Reeder
Hej!
I min E 32 gick trippen inte att nolla.
Fick byta samtliga konensatorer ...sedan gick det OK.
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.