|
|
|
|---|---|
virtual |
Hej hej! Jag har undrat på en sak. Jag är absolut ingen bilfreak men gillar ju bilar endå. Jag pratade med en säljare på BMW och han berättade för mig att nya BMW 3-serien kommer i slutet på 2005. Alltså om två år. Det jag då inte kan förstå är hur de ska kunna köra på den gamla 3-serien i två år till? De håller ju redan på att inkludera komfortpaket etc i priset för att göra den prisvärd. Hur ska det då se ut om två år? :) Jag fattar inte, kan nån förklara för mig. Kommer inte det här få BMW att förlora väldigt mycket kunder i mellanbilsklassen, den största klassen? Mvh Virtual |
|
Kanske, men titta på 5-serien, den blev ersatt i år och blev då 7 år gammal. 2005 kommer 3-serien att vara 7 år gammal så det är nog en rätt vanlig cykel, sedan att de kanske får mindre försäljning mot slutet är ju inte så konstigt.. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Virtual, Det råder lågkonjunktur för närvarande, därför är bilar i allmänhet, och "lyxbilar" som BMW i synnerhet, svårsålda. Därför tror jag att BMW lockar med komfortpaket etc på köpet. Att köpa en ny BMW får faktiskt ses som riktigt förmånligt, exempelvis så erbjuds 320Ci för närvarande för 299 000:- med Komfort OCH Lifestylepaket på köpet (sammanlagt värde cirka 32 000:-). Då får man dessutom BMWs alla generösa garantier samt fri Service. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Har för mig att dom bara ska inkludera komfortpaketet fram till årsskiftet, så snabba på! | |
virtual |
Hmm, Vet inte, men att köpa en 3-serie nu känns som att köpa en gammal bil. Och det lär ju bli ännu värre om ett och ett halvt år. Shit vad den lär kännas gammal då. |
|
Virtual, Vilka bilar räknar du som moderna då? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Virtual: Även om den känns gammal eller inte så är det den klart snyggaste designen som BMW någonsin haft! | |
|
Virtual: De beror lite på hur man ser på saken. E39 (som blivit ersatt av e60) är i mina ögon fortfarande en väldigt modern bil. E46 är en klart modern bil som dessutom är ruskigt vacker. Som jag förstår det så kommer nya 3an likna 5an en hel del. Detta ser iaf inte jag som en fördel. Ska man alltid köpa de allra senaste får man deesuotm dras med alla barnsjukdommar som ALLTID finns! BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag tycker som Wendtan. Fan du har mycket smart att komma med! =) Har iofs bara sett spion-bilderna på nya 3:an, men dom ser ut som en blandning mellan 5 och 7. 5:ans front och 7:ans röv, fast snäppet mindre till storleken. Tycker inte heller om "nya" designen, men förhoppningvis vänjer man sig. Hellre nya 5:an än Volvo... |
|
|
Saverman: :) Tackar! Angående den nya designen, så har jag bara smält nya sexan än sålänge. Den är tokläcker! BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
virtual |
Jag, jag tycker tex att nya 5-serien är modern. Har pratat med flera, och de tycker likadant som jag, att det känns som man köper en gammal bil. Men visst. Man kanske inte alltid behöver ha det senaste? Utan hellre köper en ny, funktionell bil. Jag är ju nyfreak så jag gillar ju nya saker :) |
| Wendtan: Ja, dom är apläckra! Men inte lika främmande från tidigare design som 5-serien. | |
|
Jag tycker att det händer en hel del inom bilvärlden just nu. Titta bara på nya 5-serien! Så mycket ny teknik den bilen för med sig. Alla nya bilmodeller som har kommit nu under året eller dom som snart kommer (S40, Golf) har mer eller mindre alla dom saker som var lyxigt på den tiden E46:an kom (1998). Det gör då att E46:an i dagsläget inte känns speciellt lyxigt eller premium längre. Designen är fortfarande väldig snygg men jag tror tyvärr inte att det räcker med bara snygg design och bra "kvalitetskänsla". Nej, jag tror faktiskt det kommer att bli väldigt svårt för BMW och deras försäljning av E46 de kommande två åren. ==== The driving Dutchman Länk |
|
| Tycker ju mindre teknik en bil har desto mindre kan den krångla. Tycker att E46an är en modern bil med grymma köregenskaper som biltillverkarna verka glömma? | |
virtual |
Ja visst, den kanske krånglar mindre. Men vadå, du tappar ju endå massa grymma funktioner som nästan blivit standard på de allra modernaste bilarna som säljs för tillfället. 3-serien känns gammal :( |
|
virtual och pollywolf, Jag köper era resonemang :) Dock är min subjektiva uppfattning att E46 fortfarande är en av de modernaste bilarna i klassen, om man inte ser till enbart antal tekniska finesser utan även till kördynamik, design och andra subjektiva värden! Värden som åtminstone för mig är mycket viktiga när jag köper bil! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle: Det är också min subjektiva uppfattning. Jag är en riktig E46 entusiast. Jag tror de flesta av oss här är det mer eller mindre. Men man måste vara objektiv ibland och det var jag när jag skrev mitt inlägg. Jag antar att även BMW vill sälja så många bilar som möjligt :) Hade jag inte haft något speciellt med BMW som märke då tror jag inte att jag hade köpt en BMW E46 just nu eller kanske om jag hade fått en massa extra lullull på köpet. Men om 18 månader från nu hade jag inte ens funderat på BMW E46 som neutral bilköpare. ==== The driving Dutchman Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.