AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
2.531

BMW 1800 bortskänkes till entusiast!

di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Jag hoppas att det här inlägget ,trots att det eventuellt kan tolkas som annons, kan få vara kvar då jag är på jakt efter någon som är intresserad att ta över ägaransvaret till en BMW 1800 som behöver ett nytt hem. Det är inte min bil men jag behöver garageplatsen! Bilen är en vit sextiotals model med en tidigare ägare och har gått cirka 8000 mil. Bilen var i nära nyskick då den ställdes in i garage för ett par år sedan så förrutom att någon vandal stulit delar av främre stötfångaren samt modifierat torkarbladsarmarna. Under tiden i garage så har något runnit från taket och saboterat lacken på bakluckan. Bilen ställdes in i garage då den inte gick att starta pga felaktigt tändningslås. Ström finns men själva startfunktionen fungerar inte. Nytt tändningslås måste införskaffas alternativt startknapp monteras. Ett nytt batteri behövs säkerligen också då bilen stått några år.

Då ägaren saknar tid för att någonsin hinna ta hand om bilen och min M5 E28 är i akut behov av garage inför vintern så har ägaren beslutat att skänka bort bilen (mot snar bortforsling) till en entusiast som kan tänka sig ta hand om den på ett bättre sätt.

De av er som önskar mer information alternativt vill ha kontakt med ägaren så kan ni maila mig på robjoh08@hotmail.com. Kan jag svara så gör jag det snarast. Ägaren är bortrest över helgen så det kan dröja lite innan ni får svar om det är klurigare frågor. Ni som vill ha kontakt med ägaren maila eller lägg er mailadress i tråden så får ni anvisningar av mig på måndag/tisdag.

Hälsningar/Robert
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Bilen finns i närförort till Stockholm.

Robert
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Kan du inte ge bort M5:an istället? :P
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Är intresserad.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
ch
72
chippen
320im Touring -89
jag e hur intresserad som hellst o kan hämta den snarast.. bor i knivsta så de e inte långt in till sthlm

vad vore livet utan bimmer
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Markkus , :)))

Keep Your distance this is a BMW ;)
Robert V
även jag är intresserad ! ... bor i Solna.
ch
72
chippen
320im Touring -89
men snälla kan man få veta hur de blir med bilen vill ju ha den jeu :)

vad vore livet utan bimmer
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Lite informationläckage... Bilen är omhändertagen.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
jasså KL, har du varit i farten nu igen? =D

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bilen hamnade tyvärr inte i min verkstad. Men jag tycker nog att den hamnade på ett bra ställe ändå!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.