|
|
|
|---|---|
|
Hej igen Funderar på om det är kortet som kan vara lite feland när texten försvinner ibland. Belysningen funkar men texten o mätartexten under hastighetskontrollen försvinner. Ska besikta bilen imorron lördag, vet inte alls hur det kommer att gå, men hoppas på gott efter allt skruvande å grånande hår. En sak bara, fassen va tolvan låter gott. MVH Ronny L. | |
|
Hej! Tyvärr inget svar på din displayfråga,men jag tror inte dem(bilprovningen) bryr sig om den "grejen" iaf. Hoppas det går bra med besiktningen. Meddela gärna resultatet här sen.. Mvh Janne. |
|
| Hmm, ja, kan ju inte göra nå, de enda som dom inte ser e ju hur långt den har gått, men det vet jag ju iof. Men lite jobbigt att inte kunna se trippmätaren. | |
|
Fungerar hastighetsmätaren och de kontroll/varningslampor som ingår i kontrollbesiktningen ska det inte vara något problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja, besiktningen e klar, det sket sig ju. Panelen la ju av strax innan jag körde in, men han frågade bara kort hur långt den gått å sen var det ju bra med den biten. Tror klart att det är nå elfel i bilen, när jag höjer värmen ibland så går bilen in i EML-läge, inte alltid iof. Men får väl forska i det när det blir lite humanare att vara ute. |
|
|
Om du menar km siffrorna och trippmätaren, samt växelindikatorn, så har jag samma problem. Frågade om det här på forumet och fick ett bra svar. Kondensatorerna på instumentpanelens kretskort har fallit för åldersstrecket och bör bytas ut mot nya. Ett jobb för den händige med lödkolv om jag har förstått saken rätt. Mvh Peter |
|
| Ja, trippen samt hela "textdisplayen", men bara ibland. Kanske dom läcker, sas? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.