AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.064

Defroster knas

Jag har i dagarna skrivat lite med en 320i touring E36, och lyckats med konststycket att hitta lite värme till cupén. Dock kvarstår ett STORT problem, jag får inte upp värmen på framrutan, när de´frosterknappen är intryckt och alla utblås är stängda så kan man knappt schönja en svag bris mot rutan, däremot blåseer det lite mot fötterna. Har funderat på om det inte skulle kunna vara motorerna som styr luftflödet som fått knäpp, tycker nämligen inte att jag hör att nåt rör sig vid omställning av reglagen, alltså mot fötterna, kroppen, huvet, rutan, verkar vara samma luftflöde.

kan väl nämna att bilen har varit inne och fått klimatpanelen ( digital ) utbytt för någon vecka sen, kan det ha med det att göra, att de inte ställt in den eller nåt sånt, de gjorde iallafall inga inställningar efter bytet.
Ägaren tror att det har blivit värre efter bytet.

HILFE BITTE
Om du har AC i bilen kan eventuellt ett filter behöva bytas som kan strypa lufttillförseln jag tror filtret heter mikrofilter och är placerat någonstan bakomhandskfacket /snett in åt vänster, är lite lurigt att byta i vissa fall och troligtvis slarvas det en hel del med dessa byten.

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
mmm...Det skall bytas, fick reda på att det nog var längesen det byttes. Men det blåser på ganska friskt ur övriga luftutblås, tycks bara var mot rutan det inte går. Sen spelar det ingen roll vilket knapp på kliman som är intryckt, tycker det blåser likadant iallafall.

Märkligt detta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.