|
|
|
|---|---|
| har fått ett pris av en kompis att köpa han m5 för 30000 har själv kört och kolla bilen men hittar inget större fel på den. bilen är en 90- import redan inreg avställd obes 17" delskinn m-blå ser helt ok ut . men är det någon som kan tänka sig varför man säljer en sådan bil så billigt. har redan en men 2 kan ju inte skada,,,,,, | |
|
Det är ju rena fickpengarna ju.... Köp! Mvh Jörgen |
|
|
Tja...varför han säljer är ju lite svårt att säga men du har en själv och eventuellt så vet du kanske vad som brukar kosta "flis" den dagen en M5 börjar gå dåligt :) Sen sa du att det var en kompis...Skulle han "blåsa dig"? Kanske han säljer den för fickpengar pga svindyr försäkring?,besiktningsfarhågor?,vinterbilsbehov? Mvh Janne. |
|
|
KÖP! Är det ngt fel på den kan du ju alltid ha den som reservdelsbil el. sälja den i delar. 30 000:- är inga pengar för en sån bil. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Annars kan jag köpa den, inga problem... Mvh /Fredrik Johansson |
|
| För 30.000 kan jag köpa den som isbil tom....=) | |
| Jag köpte en M5:a -93 förra veckan för 54,000:- och tyckte det var gratis, vill du inte ha den där så sänd mig namn och nummer så köper jag den. | |
|
Per-Erik: Vad var det för "fel" på den M5 -93 du köpte? Priset var ju definitivt lågt. Milen eller? |
|
|
bayerischemotor: Tjena, jorå nog fanns det defektheter alltid men va f-n, hur kul har man inte med 340 kusar under huven. =) Jag garvar hela tiden. 1= det luktade cigarr som tusan i hela bilen (fet tysk kanske) 2= på alla däck var metallkorden framme. redan köpt nya. 3= behov av framvagninställning. snart gjort. 4= motorn rycker ibland? vete f-n vare ä. bryr mig inte med de priset. 5= Skall besiktas, går troligvis inte igenom. hög hc-halt, drar 2lit/mil landsväg. skiter jag oxå i. 6= nästan 18.000mil på mätaren (om den nu stämmer?) |
|
|
OK, antog att det alltid finns någon orsak till lågt pris:) Men så länge du är nöjd så tycker jag du har rätt inställning. Och om man dessutom är lite händig så kan man säkert lösa många problem själv för en liten peng, dock är inte jag bra på att skruva med bilar. Är liksom snarare data-nörd:) |
|
|
Det låg någon M5 -93 på Power-börsen och TV4 text-TV för 55.000 kr för ett par veckor sedan, jag tror det var i Malmö. Jag vet inte om det är den som ni pratar om, men är det den som hade alla de bristerna samt att just den här -93:an hade inte kliman heller så var ju priset vad det ska vara i såna fall. //Schnitzer |
|
|
Hallå Scnitzer, Jorå de stämmer, det är mycke riktigt den kärran jag köpte. Inge Ac, taklucka. men den passar bra till min blyfot i alla fall =) |
|
| Hmm... drar 2 liter milen landsväg, kan ju betala sig ganska snabbt om man fixar det. Min tar inte mer än 0,8 där. | |
|
Per-Erik: Men du ska väl försöka fixa de sakerna? //Schnitzer |
|
|
Misano: Drar en M5-a verkligen 2lit/mil? Låter otroligt. 1,5 lit/mil låter mera troligt! |
|
|
anderssose: Det är inte Misano som har påstått det heller, läs det 7:e inlägg nerifrån. //Schnitzer |
|
|
Hallo Schnitzer. och även anderssose. Jorå jag ska allt kolla upp lite saker på kärran. Och jag var precis och böt olja och tankade. trippmätaren stog på 38mil och tanken rymde 62lit. Snabb ekvation så blir det 1.65 lit/mil. blandad körning. Det kanske inte e så faligt? Jag retar mig lite på ryckningarna i mellanregisteret. men det kan man ju avhjälpa genom att undvika det området. Altså öppna spjäll för det mesta =) Kul att surra lite med er, trevligt forum det här. Får jag problem eller undrar om saker så ropar jag på er, OK? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.