AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
765

Sälja en 520i -99, pris?

Hej!

Nu är det dags att sälja vår gamla 520i -99! Har beställt en ny 525i E60 som kommer om några veckor!

Nu till frågan, på BMW här i Örebro ger dom 85000kr för bilen vid inbyte. Det borde väl gå att få ut mer för den genom att sälja själv?

Den är tyskimporterad 01, har gått snart 13000 mil.

Lite utrustningsspec. , PDC-backvarningssystem, multiratt, ACC/klimatanläggning, 6xairbag, fjärr c-lås, sommar och vinterdäck.

Nybesiktigad och fullservad med bok.

Vad bör jag kunna sätta ut för pris för att få den såld och tjäna mer än att byta in den?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skinn? Steptronic?

Inget skinn, manuell låda.

Skisack, och el-hissar, speglar och det vanliga...
Du borde lätt kunna slänga iväg den för minst 95"...det är ju en 99a med hyfsad utrustning ju...E säker på att om du byter in den så kommer den vara till salu för ca 115" hos BMW....minst!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Mjo, dom säljer en 520i 99a som gått 11tusen nu för 139 med knappt ingen utrustning alls så det kändes lite som ett skambud...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Håller med, du borde kunna få 100k eller strax över för den.

95-105k borde inte vara några problem tycker jag!

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
stefannorr
I Luleå o norrbotten hade den säkert sålts på bilaffär för minst 149! Men 85 i inbyte vid köp av ny bil låter ju som ett dåligt skämt, i o för sig finns de en hel del bilaffärer här uppe som inte ens tar emot importbilar vid byte.
Min 320 i 97 10 600 mill fick ja 120 för vid inbyte,såldes för 130.
Helga
Skambud 85 laxar.

Köp din nya BMW i Danmark och sälj E39.an för 119´

MVH Helga

Helga
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Under 100.000 skulle jag aldrig sälja den för...

Mvh Robban
Tack för alla svar!

Mjo, först fick vi höra 65k! Men sen "ursäktade sig" säljaren och hade visst tittat på 97ans lista... Oj oj, räknade om och kom fram till runt 85... Skandal som sagt när de säljer en 520 99- för 139k där sämre utrustad!

Annons blir nog bäst! Tack för hjälp! Övriga tips och kommentarer vore trevligt!
Robban,

Lite generella tips när du annonserar ut bilen:
*Ha annonser på många ställen. Här på AutoPower samt Blocket.se är två ställen jag har goda erfarenheter av!

*Skriv mycket och saklig information om bilen, vad som är nytt och bytt etc.

*Ta bra bilder på bilen med digitalkamera och lägg upp så många som möjligt, helst med hög upplösning så att man ser skicket.

*Om du har möjlighet: gör en liten säljes-hemsida om bilen med bilder och text, som du länkar till från dina annonser.

Det är mina bästa tips, lycka till!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
stefannorr
Du kan ju även kolla i teknikens världs beg prislista,va din ligger i för pris..men som sagt 85 är ju stöld.
110 bör du ju kunna få för den söderut,här uppe hade du säkert fått 140 minst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.