AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
743

Bränsleförbrukning 735iA

Visa användare
879
mageng
528iA -99
Min 735:a drar mellan 0,99(motorväg)och 2,5 (stad)liter per mil. Detta skiftar även om jag kör samma sträcka. Ibland drar den 1,8 på landsväg och 1,6 i stan.
Jag har kört BMW i många år och har en ganska lugn körstil. Är det någon som vet vad det kan bero på?

Jag bytte precis kamaxel och trodde problemet skulle försvinna, men icke.
Ibland när jag gasar på rejält och sen står stilla med Drive så ryker den svart. Är det någon som känner igen detta. Jag har hört att det finns en kallstartventil som kan öppna olägligt.???

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
tror inte att det finns nån kallastartsventil på din bil... Men helt klart verkar det som att den får lite väl mycke soppa :o\ Har du testat att ta bort minuskabeln i en halvtimme? Ja vet men jag inbillar mig att man "nollställer" saker och ting då, verkade då så på min vagn iaf, det vart skillnad på gången efter "nollställning"

// Henke Bleifuss
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Möjligen dags att kolla luftmängdmätaren & ev. lambdasonden, bägge dessa har en förmåga att kakka ur...

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
mm
21
mmarcus
750ia -97
Hej,jag har bmw 750ia 97-,motorväg,09,landsväg1,02,stadstrafik 2,0=göteborg.Med automatlåda och 235,50,18fram 255,45,18bak dom här värden som jag litar på är från färdatorn ett ca.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Provade med minuskabeln. Ingen märkbar skillnad än. Har ej kollat med FH och dator än. Däremot fixade det ett litet fel på automatlådan!
mmarcus, 0,9 på motorväg, var det i 110?

Jag tänkte testa 120 knyck, plan väg, farthållare i 3 km och kolla med datorn. ez, du har samma bil som jag, kan du köra samma test?

ke
10
kecke
M5-89
2002-70
min 735i med manuell växellåda drar ungefär 1,0 landsväg i 120-130kmh stats körning 1,4-1,6 men då har jag en tung höger fot men den drar aldrig mer än 1,6 i stan tar jag det lungt så kan jag få ner förbrukningen till1,2-1,3ungefär
Har en 735iA -88.
Kör landsväg på 0.9 l/mil (90-110 km/h).
Viktigt med fräscha stift o fräscht luftfilter.
Kolla även så att alla slangar runt insuget är hela och håller tätt.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
mageng: Sorry att jag inte sett ditt inlägg tidigare... Ska försöka kolla, det har blivit lite "vintrigt" här i Dalarna och jag har inga vinterdäck, de e lite trist å gasa runt med 255:or. Men jag återkommer

// Henke Bleifuss
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Min 735i tar 0,9 l/mil på motorväg och 1,2 l/mil i stadstrafik. Jag tycker att det är ganska bra värden och de flesta som jag har sett har haft dessa värderna. Hade problem med tändstiften ett tag, den gick på 5 cylindrar då, den tog betydligt mer bensin då. Bytte sedan till fyrelektrodsstift, efter det har den gått bra.

//Schnitzer
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Det är nog nån givare som ballat ur. Min kärra drar ialla fall betydligt mer än den ska. Den är nyservad också så stiften och filter är fina.
Jag har funderat på om det är automatlådan som är boven...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.