|
|
|
|---|---|
| Har en -89 318 med m40 motorn.När bilen har stått mer än ca 15min får man köra länge på startmotorn,men den startar alltid efter ett tag ca 5-6 sek.Detta oavsett om motorn är varm eller kall.Har den bara stått 5min startar den direkt.Alla delar i tändsystemet är nytt samt bränslefilter,bränsletrycksregulator,det finns inga luftläckor (tjuvluft).Har även bryggat över bränslepumpsrälet så att jag kan tvångsköra pumpen innan start men utan resultat.Någon som har erfarenhet av liknande problem? Är tacksam för svar! | |
| jag har samma problem, dock är det bara att släppa startern och försöka igen så går den igång direkt... | |
|
Nästan samma sak för mig. Men felet är inte konsikvent..... :-( Startar den inte direkt på första försöket, är det ingen ide att nöta på startmotorn. Bara att försöka igen och igen tills den startar. Men den startar alltid någon gång. Behöver aldrig försöka fler än..... hmmm.... kanske 4ggr. Jundra vad som är galet, kanske inte får någe soppatryck... Jag vet faktist inte. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Min är lika dann, fast om den stått still ett bratag kanske en vecka då startar den som en klippa direkt. Min bil: Länk |
|
| Kan tillägga att bilen startar alltid på första försöket när den är kall och när den är genom varm... är den "pissljummen" så får jag försöka två gånger eller nöta på starten 5-10 sekunder. | |
|
Min kan vara tjurig när som helst. Inte kul när det är 25 grader kallt ute och det jävlas..... det tar inte speciellt lång tid då innan bateriet är dött. Men, jag har aldrig hitills blivit stående.... Peppar, peppar... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
hehe, min har då aldrig varit tjurig, inte ens 28 minusgrader utam motorvämare har satt stopp för att få igång hon =D "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
jag har exakt samma problem på min -88... Jag har bytt bränslepump, tryckregulator, den lilla klockan som sitter vid pumpen, tändelar, insugspackningar mm mm... men den startar lika svårt...men som Jonsson skrev...har den stått ett bra tag så behöver jag knappt röra nyckeln innan den startar... vi får ta och gå till botten med vårat "lilla problem" Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag har också startproblem på min 325 -89 När den är varm startar den direkt, men när den är kall startar den efter typ 5-10 sekunder eller nåt... Tänder bara någon gång under denna tid... Vad kan vara fel? Mvh Johan |
|
|
Har ni prov tryckt spridarna det kan ju var dom som är dåliga hade ett liknande problem med en gamal bil jag hade förut. |
|
| Min startar inte heller på alla jämt, har nu bytt fördelar lock o rotor får se om det blir någon skillnad.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.