AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

SKUMT SKUMT eller ombyggd?

Fisken
Nu har jag tittat upp på en sida som man kan kolla vad det är för bil man har!? Alltså, jag har köpt en importerad bmw 525. Men eftersom den hade 1 utblås blev jag lite misstänksam. Nu har jag letat upp chassinummret på bilen. Hittade ett nummer mellan torkararmarna som är ingraverat i bilen, alltså inte privat gjort utan riktigt. Det är samma nummer som på reg skylten. När jag kollade upp bilen så står det att det är en 525 MEN det står att den har automatlåda.I motorrummet finns det en liten skylt där det står att det är en 525IA (alltså automat). Nu till saken att jag har en manuell växellåda. Kan det vara så att ngn har byggt om en automat till en manuell?? hur kan man få reda på det i sånna fall?? jag hittade ett nummer på(torpedväggen)? altså väggen mot cupèn där stod det bara 8 siffror o inga bokstäver.
Man blir ju lite fundersam!!!!

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Du kan begära ett papper på bilen från BMW med chassienumret. Gå till närmaste BMW återförsäljare så fixar dem det åt dig. Där står mycket om bilen. Du kan också kolla om du hittar en liten papperslapp under framsätet på passagerarsidan, inkilat bakom fjädrarna. Där står bl.a. utrustningskoder, tillverkningsdatum m.m.
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Låter ju mycket troligt att nån helt enkelt bytt ut automaten mot manuell ... tycker inte att det är så mycket att bli misstänksam mot. Har en Ovlov 245 som är automat enligt papperena men i bilen sitter det en manuell 5 växlad låda. Jag har besiktat denna bil 2 ggr nu utan att SBP noterat det.

Fisken
Det känns ju lite bättre nu. tack för era erfarenheter, och svar.

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag hade importerat Nissan Terrano v6 för några årsen. Den var manuell men i registreringsbeviset blev det automat?! Jag noterade och påpekade detta, men ingen verkade bry sig. de var mer angelägna att få bort viltfångaren.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.