|
|
|
|---|---|
|
blir det bättre ljud i bilden från basarna om man sågar upp hål i hatt-hyllan. | |
|
Det beror på hur du byggt. Ett tips är att köra en sluten låda genom hålet för armstödet (om du har något) och täta runt elementet mot ryggstödet, då får du in ljudet i kupén. Dessutom slipper du mycket skrammel och vibrationer. // Emil |
|
|
Normalt sett får man alltid bäst resultat med en bandpasslåda , där du drar in portarna genom hatthyllan . Sedan bilar är alldrig roliga att bygga i ... tycker jag ! Har du redan en låda idag som du inte vill ändra , så kommer det att bli bättre om du tar upp hål i hyllan . ///MVH TONY |
|
|
släng ut original högtalarna i hyllan om du har sådana , då får du in ljudet den vägen utan att såga i hyllan . ///MVH TONY |
|
|
ill du inte hammra o såga i bilen, så vänder du baslådan innåt, o sätter diskanter i framsätet. JAg har så, och de är ett fantastiskt ljud !!! |
|
|
Jag hade två 5" galler i hatthyllan som öppning in till kupén, baslådan spelandes bakåt. Det funkade riktigt bra. Inte nämvärt sämre än vad samma grejer spelade i min nästkommande bil som var halvkombi. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Otyg |
Eller så bygger du en ny hatthylla i MDF board och sågar upp hål i den och bygger så du kan ha 2st 8or i den + några hål som skickar basen från kofferten in.Sen klär du den så inga högtalare syns |
|
har man en sluten låda eller en basreflex så verkar det bäst att spela bakåt (mot baklyktorna) i en e30 annars försvinner den feta basen när man stänger bakluckan -------------- Min E30: Länk |
|
|
bakluckan på e30 dämpar ju ganska rejält. jag hade en 12'a i portad låda som lät hundra ggr bättre när den satt i golfen än i min e30(samma huvudenhet, steg osv.) hatthyllan i e30 är ju ganska snål när det gäller plats, hur har ni löst det? jag hade 6.5'or där och det fick precis plats. den där j-a plåten under hatthyllan var ju enbart ivägen. |
|
|
Synd att bandpass är så svårt att bygga, allt måste ju vara på millimetern. Men ett annat tips är att bygga en portad låda och rikta porten/portarna upp mot gallren för högtalargallren bak. Så har jag gjort i min E36:a, vet inte hur det är med plats i en e30 för att kunna rikta portarna. Med den installationen så spelar det bra i min bil, tycker jag. //Mvh Lindström |
|
Jessie |
Is: Jag kör med en bandpasslåda med dubbla 10" Signat element. Dunkar på enormt bra. Jag skulle nog tipsa dig om att bygga en sådan även ifall det är lite krabbigare. mvh |
| Ska du ha en stor låda med mkt bas så är det nästan ett måste att bygga portar upp i hathyllan...annars får du enorma problem med vibrationer och skit. =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.