AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.086

ta bort toning?

tja.
är det svårt att ta bort plasten från tonade rutor?
Bm
50
Bmw 328i
bmw 328i -97
färm på galset så blir det lättare
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jeg har lest (på en firmaside) at filmen kan fjernes ved en senere anledning uten at rutene tar "skade" av det, men hvordan det gjøres er jeg inte sikker på.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Nej, men det tar tid för det mesta! Ibland spricker den i små bitar och ibland så kan man dra bort allt i ett enda stycke.
Värm inte på rutan då det finns risk att den spricker!
Använd en klickskrapa med rakblad, sen är det bara att kämpa på. Var försiktig med trådarna i bakrutan!

Efter att du tagit bort all film så får du tvätta av rutorna med limtvätt för at sedan putsa!

Fint helgjobb!

/Per
-BeeMWe-
Med risk för att din bil kommer lukta äckel några veckor efteråt. Limmet från toningen är inte mumma.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Fick nedslag för tonade framrutor på en bil på bilprovningen för några år sedan. Jag drog av solfilmen på 5 min utan problem, inget värmande, bara att pilla upp en kant och dra. Sedan krävs det sisådär 2-3 minuters jobb med limtvätt för att få bort de sista klisterresterna från rutan.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
ch
72
chippen
320im Touring -89
Håller med -BeeMWe- de lucktar FAN.... men ett tips jag har fått de e att limmet e vattenlössligt så en blomspruta med såpavatten o sen e de bara att rycka ha så kul *ler*

vad vore livet utan bimmer
Matte_h
jag tyckte inte min bli luckta nå illa efter att ja tog bort toningen, men inte är det ett kul jobb. bara att anv ljummet vatten och en grövre swamp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.