|
|
|
|---|---|
|
tja. är det svårt att ta bort plasten från tonade rutor? | |
| färm på galset så blir det lättare | |
| Jeg har lest (på en firmaside) at filmen kan fjernes ved en senere anledning uten at rutene tar "skade" av det, men hvordan det gjøres er jeg inte sikker på. | |
|
Nej, men det tar tid för det mesta! Ibland spricker den i små bitar och ibland så kan man dra bort allt i ett enda stycke. Värm inte på rutan då det finns risk att den spricker! Använd en klickskrapa med rakblad, sen är det bara att kämpa på. Var försiktig med trådarna i bakrutan! Efter att du tagit bort all film så får du tvätta av rutorna med limtvätt för at sedan putsa! Fint helgjobb! /Per |
|
-BeeMWe- |
Med risk för att din bil kommer lukta äckel några veckor efteråt. Limmet från toningen är inte mumma. |
|
Fick nedslag för tonade framrutor på en bil på bilprovningen för några år sedan. Jag drog av solfilmen på 5 min utan problem, inget värmande, bara att pilla upp en kant och dra. Sedan krävs det sisådär 2-3 minuters jobb med limtvätt för att få bort de sista klisterresterna från rutan. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Håller med -BeeMWe- de lucktar FAN.... men ett tips jag har fått de e att limmet e vattenlössligt så en blomspruta med såpavatten o sen e de bara att rycka ha så kul *ler* vad vore livet utan bimmer |
|
Matte_h |
jag tyckte inte min bli luckta nå illa efter att ja tog bort toningen, men inte är det ett kul jobb. bara att anv ljummet vatten och en grövre swamp. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.