AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
791

Vad innebär Nurburgringpaket??

Jonas_L-dala
Hej jag undrar vad Nurburgring paketet innebär??
Är det något med väghållning eller vad är det??
Bl.a värre stötdämpare. Renoveringsbara sådana.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Det är ett spoilerpaket som sitter original på M5 E34.
Dock ingår även en bakspoiler som inte monterades på M5.
Jag hade hela paketet på min 535:a och det är inte bara för syns skull. 240 km/h med en hand på ratten. Stabil som ett lok. Det togs fram för att hålla kärran på vägen(eller banan)

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
I Nurburgringpaket ingår inga extra vingar och kjolpaket. Däremot har du mera komplicerade dämpare runt om. Du kan ändra dessa mha en knapp på instrumentpanelen. Dessutom ingår det bredare fälgar bak ( vanliga är 8", Nurburgringpkt har 9" bak).
Kanske ingår det annat godis också!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dämparna är s.k. Adaptiva stötdämpare EDC, Electronische Dampfer Control på tyska?. De har ett antal olika lägen och justerar sig sekundsnabbt beroende på hur bilen kränger och vilken hastighet man kör i. Med den omtalade "knappen" ovan kan man låsa dämperiet i det hårdaste sportläget. Bilen är även utrustad med styvare krängringshämmare och fjädrar. Ang spoilers osv, det finns lite rätt ovan, på sedanen kunde man få om man önskade en lite spoilerläpp på bakluckan, sk gurnseyflap. Touringen såg lika ut som vanligt. From årsmodell-95 (producerade from 09.94) blev Nürnburgringpaketet standard i Sverige. Tror att det var någon liten del mer som ingick i paketet men kommer tyvärr ej ihåg... Saknar min gamla M5 3.8l-95 Touring med N¨rnburgringpaket dock...Ruggigt kul bil.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Hmm... Du borde inte sakna roliga bilar med den signaturen.... 540 -98 och en 330i -01
gottegris!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Pcd: det är relativt(och subjektivt), en M5 3.8 T-95 är roligare än både en 540 eller en 330, det saknas minst 1000 varv på toppen och K Ä N S L A N som pojkarna i Garching kan förse bilarna med. ´Kan erkänna att det är lite saknad som kanske tränger fram också:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.