|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fixa till min något sladdriga växelspak och undrar vilken/vilka delar som behövs? På länken finns en sprängskiss Länk Är det nr 11 & 6 som är vanligaste felkällan? Kommer man åt att byta dessa inifrån bilen? (bilen är en 325i e30 touring) | |
| byt ut själva spaken.det sitter nämligen en bakelitbussning i botten på spaken som brukar bli sliten | |
|
Felet är NR. 6, 10, 13 och växelspaken.. I princip får man byta allt om man ska ha det bra. Alla små plast brickor och småskit byter man i bara farten eftersom dom är nestan gratis. Det finns mycket info i ämnet, det är bara att söka om du vill. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Jo, jag har sökt en del men är osäker på vad som kan bytas inifrån bilen? | |
|
Det enda du kan byta inifrån bilen är plastkoppen (del 6) och växelspaken. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Rev bort växelspaksdamasken och gummit ner till länkaget igår och såg då att plastbussning nr 6 var dålig. Hur får man bort den? Kollade med den nya jag hade, men det går ju inte att trycka ner den eftersom själva växelspaken är för grov. Går det att lossa spaken uppifrån? Ser jäkligt trångt ut måste jag säga. | |
|
Ett tipps är att söka i det här ämnet. Det har duskuterats måååånga gånger....... Det blir lite tråkigt att svara på samma fråga hundra gånger... Som sagt, det finns mycket att läsa. MVH. /Bonje Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.