AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.440

M3 sedan -95

Sida 1 av 2
Jompa
Vad bör man få ge för en M3 sedan -95 spm har gått 11.000mil svart skinn stora kliman träinredning m.m.

BMW= Bäst Man Wäjer
Så här års...kanske 160-170 till höstpris. Beror om serviceboken finns, samt om det rör sig om import eller ej.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
140-150' ??
//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Jompa
bilen är nyservad, nyskattad, nybesiktigad utan anmärkning nyligen gjord bildiagnos och i fint skick. så om jag får ge 149.000kr så är detta inte helt tokigt då?

BMW= Bäst Man Wäjer
Jompa, jag tycker det låter väldigt bra. Men det är 3.0 liters motorn väl?
Jompa
Ja det är 3,0 motorn så den är ju billigare än 3,2. är det inget bra pris då eller? Har hört att enkelvanosen som sitter i 3,0 skall vara lite tåligare än dubbelvanosen i 3,2 motorn. stämmer detta?

BMW= Bäst Man Wäjer
Jompa

Oavsett om du väljer en 3.0 eller 3.2 blir det aldrig en billig/enkel bil att reparera. Jag tycker 149' verkar bra i allafall. Tänk på att det inte är långt ned till de finare 328:orna. Och då är M3:an 3.0 ngt helt annat.

Om vanosen är tåligare eller ej, kan jag inte svara på.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Det är mer strul med dubbelvanosen i 3.2:an. Och 149' tycker jag låter som ett bra pris för en 95:a om den är i fint skick, bara att slå till om det känns rätt alltså!
Jompa
Bilen står hos en bilhandlare som jag har stort förtroende för. Och hör och häpna de 2 senaste åren har föregående ägare (en pedantisk Jä...) servat bilen var 400mil. Visst det finns lite stenskott i huven men det är ju ingen ny bil det finns inte ens någar färgskador på lädret och svart läder brukar ju vara lite känsligt. i detta priset får jag dessutom nylackad huv och frontspoiler samt ny vindruta pga ett stenskott. så vad tror ni skall jag slå till

BMW= Bäst Man Wäjer
Vill du han en M3:a (och det vill du väl?), KÖP DEN!
Är det kanske denna bil?
Länk
Snygg färg isåfall. :-)

Jag ville ha en 96:a eller nyare och då blir det 3,2l motor, ett val jag inte ångrat (än iallafall).

Lycka till.

Ola

Jompa
Jag ringde till vårat försäkrings bolag (folksam/ folkskam) de har mage att begära 18 200kr/år på min far som är 52år då har vi villa, två bilar och en båt försäkrade sedan tidigare och vi bor ute på "landet". Skulle vara intresant att veta vad andra betalar i försäkring på sin M3:or samt vilka bolag ni har och om ni har lyckats sänka premien i så fall hur.

BMW= Bäst Man Wäjer
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jompa:
Prova med Länsförsäkringar och DIAL.
//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Jompa.

För min M5:a -94 betalar jag 18500 med LF. Horribelt, men de ligger där någonstans med de flesta bolag. Att min är importerad (nyköpt av svensk i tyskland och intagen till sverige i samma veva) gör säkert inte saken bättre.
OJ va dyrt jag ringde LF och frågade pris efter det att jag hade köpt min bil en M5 3,8(dumt va)nåväl 10000:- helår/helförsäkring skulle jag få ge, det tyckte jag var svindyrt då de sa året före när jag ringde och kollade att det skulle bli 7500:- men premien hade höjts rejält sen dess.så jag skrev över bilen på fars gubben och voila 4700:- helförs/helår superbilligt,han har också LF men han har haft körkort sen -62.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Mkt bra pris på M3:an. Kör ett M-test före köp bara.

/Edvard
BMW CS # 4503
Jompa
Fy faaaa.... vad den gick!!! Jag var och provkörde den i går. När jag drog ut den på 2an inte full gas men så den varvad ut när jag sedan slängde i 3an i ca 100km/h så började den hejdlöst spinna detta var vid körning rakt framm på motorväg. Går verkligen 3,0 så bra eller kan den vara trimmad. Tyvärr så kändes bilen lite sliten inte i motor men i chassi och växellåda så jag tror jag kikar efter en annan.

BMW= Bäst Man Wäjer
Tycker priset verkar schysst, dock var och kikade på en M3 '93 som låg i 129.000 (hade säkert gått att pruta vad jag förstod av säljaren). Kändes OK förutom koppling, så jag klippte till med en M-test, -jisses det var de bäst investerade 1.900:- någonsin!
HC i kylvätskan, alldeles för höga HC och CO värden... etc, etc (med största sannolikhet sunkig topp) ändå var jag sugen på bilen (att man alltid ska bli så försälskad i roliga bilar! - föga rationell!) så jag frågade M-testgubben hur mycket man borde pruta. -Köp inte bilen punkt slut!! var hans svar... Till slut lugnade jag ner mig, men det var svårt. Alltså: se till att du gör ett test av bilen med avgasvärden/komp/etc. Det där med att kolla handbroms och elfönsterhissar grejjar man säkert själv. De är kanske inte utan anledning som priset på "din" -95 är lågt?

BTW, såg genom bilregistret att bilen ('93:an) sålts till någon stackare, fråga är om man borde ringa killen som köpt bilen och tipsa om förestående (dyra) renoveringar...?
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
bmw_power_m: var det den blåa M3:an som stod på Hyundaihuset i täby?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
bmw_power_m:

Tycker du borde göra det.

/Edvard
BMW CS # 4503
JN: Ja det stämmer. Var du också ute och provkörde den?

Bumper: Joo... han(hon?) kanske är nöjd och glad med sitt köp, man kanske inte ska lägga sig i?? Det kan ju vara så att säljaren informerat köparen om toppen? (Knappast troligt dock)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.