|
|
|
|---|---|
femtjufem |
Jag har nyss köpt en 525:a, den har BMW orginal stereon installerad men jag har en CD stereo som passar, hur tar jag loss orginal stereon ? Tack på förhand! |
| Om du menar stereon med spärrar på sidorna? Har du inte orginal prylarna får du pula med en mejsel eller dyl. | |
femtjufem |
Jag har en låda med lite småsaker, dom kan finnas där. Kan du eller någon annan förklara lite nogrannare hur detta fungerar och om jag behöver någon sorts adapter när jag ska koppla in CD stereon..som är en blaupunkt förresten. tack på förhand! |
|
Beroende på årsmodell kan din BMW orginal ha torx/ insex skruvar som håller den på plats bakom små plast lock alt. "klassiska" DIN hål på varje sida Sen behöver du troligen en BMW-ISO adapter finns hos dn lokala bilstereo bodeag för ca 200:- Finns massor med inlägg/trådar om just detta, sök och du skall finna!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
femtjufem |
Okej, men jag ser varken "torx/ insex skruvar" eller "klassiska DIN hål". Hur ska jag göra? Det är en 92:a ifall det hjälper...Om ni inte vet hur det är med stereon i den så kan jag ta en bild på den och lägga upp på internet så kan ni se och kanske då vet hur det funkar? Tack igen. |
| Jag har en -92:a och hade hål på sidorna, verktyget ser ut som en båge du trycker i för att låssa spärrarna...Du får pula lite! | |
femtjufem |
Jo jag såg dessa hål när jag tog bort fronten på stereon. Men jag har inte orginal verkktygen, hur ska jag då göra? tack! |
| femtjufem: Om du har två hål på var sida på stereon kan du trycka in spikar av lämplig storlek och på så sätt frigöra stereon. | |
femtjufem |
OK Tack! |
|
I min var det två svarta långa miniskruvar på varje sida om stereo bakom plastlisten runt stereon! Mvh |
|
|
Ål förbi en handlare och fråga om dom inte kan låna ut sitt verktyg till dig. Gjorde jag. Han hängde med ut i bilen och tryckte till. Plupp så var den loss. Tog 2 minuter allt som allt. Det bjuder dom på om de är någotlunda hyggliga. Köpte dessutom konverteringskablaget vilket kanske bidrog lite. //Jocke |
|
femtjufem |
joa: inläget är gammalt och det löste sig för ca. en månad sen tack vare BMW killarna som gjorde allt gratis =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.