|
|
|
|---|---|
Thulle |
Hej jag håller på att planera ett amatörbygge som troligvis kommer att använa mitt motor med överladdning, så varför inet en bmw sexa? Nu har jag dålig eller knappt nån koll alls på bmw:s olika sexor så det är det jag hoppas kunna få hjälp med... Dem motorerna som jag funderat mest på är den "vanliga 2,5l 24v" motor eller M5 3,8l Finns det nån som kan de fysiska skillnaderna mellan motorerna, längd och vikt? Vikten har jag fått lite kolla på när jag sökte men jag hittar inga mått på motorerna. Sen får vi se om det går att få tag på nån transaxellåda som pallar? =) |
|
Kan tyvär inte svara på dina frågor.. men jag vill bra gärna veta vad de är för en bil som ska bli belönad med att få en bmw mittmotor! Har bara sett en Renåå5:a med mittmonterad 3.5liters m30 motor.. En folkrace bil va de med råge på allt :D.. Motorn satt där passagerar stolen sitter i vanliga fall :D.. Aja, lyckatill!:) Mvh //uffe |
|
|
Här Länk finns en del info... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
Thulle |
Codriver tack för länken. Verkar som det inte skiljer så mycket i vikt mellan motorerna. Men hur är det med längden? ingen som vet ungefär hur långa de 2 motorerna är? från framkant till bakkant bara på ett ungefär? Ingenting är klart ännu, varken med bilen eller motorvalet men jag lovar att skriva när det är bestämt...=) |
|
Ska du ha en 2.5 24v kan nog vikt och längd variera beroende på om du ska ha Vanos eller inte. Den blir något något tyngre och längre med vanos skulle jag tro. Rätta mig någon om jag har fel. Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
Thulle |
ok, men för mig skulle det nog bli utan vanos. Ingen som har en 325 E36 eller M5 3,8 som kan kila ut med tumstocken och bara mäta på ett ungefär hur lång motorn är från framkant till bakkant. Jag skulle bli jätte tacksam! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.