|
|
|
|---|---|
håcke |
Tja har fett med problem med min 540 -93 . Ibland när jag startar bilen går den förjävla dåligt. Typ han saknar vissa cylindrar. Bytte tändstift och lambdasonder men det hjälpte inte och mätte tändsystemet med nån dator på Bmw verkstaden ...inga fel. Vad göra?? Förutom skrota skiten förståss som känns som ett alternativ just nu... hehe nä allvarligt jag vore tacksam för förslag på fel. Håkan |
|
Kan detta vara en "540i -93 , endast 12000 mil, Ali´s bilimport"? Ta inte illa upp, men jag undrar om din bil rullat 15´eller 30´mil? Går dåligt ibland? Några speciella tillfällen? Det kan vara dags att byta fördelardosan. Sprucken? Kan vara dålig komp i vissa burkar. Gör ett kompressionsprov på en verkstad. Det visar väldigt mycket om motorns kondition, läckage, slitage mm. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
håcke |
LOL! |
håcke |
Den har gått 16000 mil nu. Den går typ dåligt på morgonen och så ....när den är kall typ och Co'n står åt helvete. Nån fördelare finns väl inte på denna utan det är 8 tändspolar alla är ok (mätte ju upp allt på bmw.) Jag lurar på om det kanske kan vara styrenheten till bränsle systemet för det sa en mek på bmw. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.