AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.930

BMWCS-kväll på Förenade bil i Malmö (centrum)

Sida 1 av 2
Kowalski
Hej

Såg på sydsektionens hemsida att Förenade Bil i malmö (centrum) skall ha öppet hus torsdagen den 27:e november klockan 18. Bl a 20% på alla reservdelar...skall själv dit och inhandla lite vita blinkers mm :-)

Någon mer här från forumet som har vägarna förbi?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Jag är given!
Jag tycker dock informationen är dålig, varför kan inte dessa events visas med lite mer framförhållning?
Hade du inte postat denna tråden hade säkert jag med andra missat det. Har du läst något om detta i B.B ?

Måste skriva shoppinglista :)

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
De brukar vara ute lite sent men Förenade Bil har vid tidigare träffar även skickat ut en inbjudan till alla BMW CS medlemmar baserat på adresser från klubben.
Har inte sett det ännu den här gången men det kommer förhoppningsvis.
Brukar också finnas en blänkare på klubbens huvudsida men den verkar man missat .

Du får lägga om den dagliga rutinen,,,,inte bara kolla Autopower utan även slå en titt på klubben och sektionens hemsida :-)

BMWCS 3377
Kommer med 100% säkerhet!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
jepp.breven är gissningsvis postade i fredags och bör ligga i brevlådan på¨måndag...

I övrigt håller jag med SAIL kika runt lite så får du veta mer..

Att tro att man kan läsa om en lokal Förenade bil träff i BB är lite väl optimistiskt..

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
många av de andra sektionernas träffar, stora som små, står omnämnda i BB...

Huvudsaken är att det BLIR en klubbkväll :)
Måste man vara medlem i BMWCS för att få komma in?

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Olof,

Yes. Jag är dock ganska säker på att det går att teckna medlemsskap på plats. Passa på nu innan årsavgiften höjs :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ok... ja, man kanske skulle passa på att bli medlem då. Vi får se.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
PcDoktor: Jag skulle vilja påstå att alla andra sektionsträffar utom just malmö nämns i B.b, därav mitt påstående.

Dom får gärna meddela sig via post, men framförhållningen kunde varit bättre. Ibland postar dom trådar här om olika events vilket är väldigt bra, eller ett e-mail hade också funkat.

BMWCS Syd #05392
Kowalski
Håller med wendtan om att infon varit minst sagt undermålig...däremot står det klart och tydligt i B.B om exempelvis nordsektionens fikaträff i Luleå :-)

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Wendtan man kan tjafsa om detta i evigheter det spelar kanske inte nån större roll men detta är väl ingen direkt sektionsträff som klubben arrrangerat och därför tänkte att det inte står i BB, kvällen är som jag uppfattat det ett initiativ från Förenade bil.

Träffar som arrangeras av sektionerna däremot tycker man SKALL stå i BB i den mån det hinner komma in i tid.

I vilket fall som helst så är det ju läge att kika in och passa för tusan på att handla på er lite delar då man sparar en del sköna slantar.

Kanske någon som är sugen på en bit mat eller "nåt" efteråt : )

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
pcdoktor: Min intention var inte att tjafsa utan att påpeka att informationen är undermålig. Detta kanske läses av ansvariga och bättras till nästa gång.

Jag tycker att initiativet från förenade bil skall hylllas, de är en av höstens höjdpunkter ur bmw synvinkel.

Jag förstår att klubben inte har enorma resurser, och kanske därav undviker att gå ut med information, men ett email är ju inte direkt kostsamt.

BMWCS Syd #05392
Ch
3
Christina
Z3 roadster 2002
Kul att se att det redan skrivit så mycket om träffen hos oss.
De som inte fick inbjudan i brevlådan i fredags får den på måndag. Den finns även på BMWCS hemsida.
Anledningen till att denna inbjudan gått ut sent är att vi håller på att renovera och vi ville först veta att det mesta är klart så vi har plats att ta emot Er.

Tror Ni det räcker nästa gång att vi sätter in en annons i BB samt skickar inbjudan till de som lämnat mailadress till sydsektionen?

Det är ganska mycket jobb varje gång att skicka det per brev men vi tycker det är viktigt att alla får inbjudan.

Glöm inte bort att Ni kan ringa och beställa i förväg så att delarna finns för avhämtning.

Vi har även mycket bra priser på vinterhjul för Er som inte redan har köpt.
Hej Christina

De borde vara fullt tillräckligt som du säger med en annons i B.B
Och ett mail till de som lämnat email till Sydsektionen. Att lägga en tråd här är ju inte dumt det heller.

Tack för ett underbart initiativ och en av höstens höjdpunkter ur bmw aspekt.
Väl mött.

mvh
Mathias

BMWCS Syd #05392
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kul att se någon som faktiskt jobbar på BMW här... Bra gjort Christina!!

Två bilar är fler än en..
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Hoppsan,
att sektion Nords träffar finns på BMW CS hemsida beror på att man i god tid har planlagt sina övnmingar men viktigast av allt: man har informerat Webmeister som då kunnat lägga ut informationen.
Samma sak gäller alla andra arrangemang inom klubben; någon måste föra informationen vidare till den det vederbör. Det kan vara Klubbmästaren, Webmesiter eller Sekreteraren, men infon måste fram till Styrelsen. Dom är inte tankeläsare eller fjärrskådare.

Vad gäller träffen hos Förenade Bil AB så finns i skrivande stund (22.17) ingen info på klubbens hemsida....

För övrigt så vill jag gärna ta tillfället i akt och tacka alla på Föreneade Bil AB för dett fina initiativ. Jag är säker på att det blir en riktig helafton. Jag kanske har mina vägar åt det hållet också. Skulle vara skojigt att kombinera med jobbresande.
Bästa hälsningar
Bosse Jonsson
BMW CS 185

Bosse J.
327-41
2800 CSA-69
325iX-92 (hittills enda 3-serien)
525 -92
528-98
Bosse:
Länk

Iof på sydsektionens hemsida, men ändå :)

BMWCS Syd #05392
Kowalski
Hej

Kul att det även verkar dyka upp folk från andra delar av landet...har tidigare tyvärr missat era tidigare träffar här i södern men det skall förbättras till våren :-) Kan nog bli en sjysst kväll den 27!

Vet någon hur lång leveranstiden är på reservdelar (dvs hur långt innan måste man beställa prylarna)?

Vi ses!

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Ch
3
Christina
Z3 roadster 2002
Hej igen!
När det gäller att lägga in på hemsidan så skickar jag det alltid till sydsektionens hemsida. Vill Ni sedan att det även ska ligga på någon annan sida så föreslår jag att Ni distribuerar det vidare.

Vad jag förstår så har även mailet gått ut till de som anmält sin e-mail adress till sydsektionen. Det är kanske fler som borde göra detta. De första anmälningarna och beställningarna kom in i fredags så en hel del har fått reda på det redan då.

Reservdelar som finns i Sverige har vi på 2 dagar, men om det kommer från Tyskland tar det 3-5 arbetsdagar så vänta inte och beställ delarna.

Välkomna!
Christina
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Hej Christina,
alla i klubben är oerhört tacksamma för det fina samarbetet med Förenade Bil AB, ett samarbete som faktiskt daterar sig 30 år tillbaka. Min förhoppning är att det också ger mycket tillbaka till Er.
Vad jag menade i mitt tidigare inlägg var att det ligger på klubbens medlemmar att sprida budkapet i så vida kretsar som möjligt, exempelvis genom info på klubbens huvudsida. Det skall räcka att Du sänder en inbjudan till Sydsektionen, sen är det vår sak. Finns det tid så är även annonsering i BB möjlig, vilket har skett tidigare.

Hälsningar
Bosse Jonsson

Bosse J.
327-41
2800 CSA-69
325iX-92 (hittills enda 3-serien)
525 -92
528-98
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.