AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.057

Vet någon hur de olika CD modellerna passar ihop?

Stil
Hej
Har idag en Businnes RDS med kassett och skall byta ut kassettdelen mot en cd-del, sitter i en 528 -97 (runda stift). Vilka modeller finns/ passar ihop?

Displayenheten är tillverkad av Philips och likaså kassettenheten. Har sett att det finns följande:
Blaupunkt cd enhet - Runda inkopplingsstift
Alpine cd enhet - Flata inkopplingsstift

Finns det olika tillverkare på displayenheten också?
Alla med runda stift (-01(??)) passar vilket som (finns Philips,Becker eller Blaupunkt)

Sen finns ju även Sony CDX-T69 växlare med interface box för ca 3500:-
eller Alpine 630 med interface för ca 4500:-

se denna tråd: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Stil
Tack för ditt svar. ..
Har skaffat en Blaupunkt cd-enhet som inte fungerar ihop med Philips displayenhet.
Cd-enheten lyser och är aktiv - tar emot skivan, matar ut den som den ska.
Displayenheten visar klockan men inget händer när man försöker starta "radion/cd" via vol ratten.

Säkringarna är hela och späningen kommer fram. Kan i för sig vara fel på cd-enheten men det känns som att det är datasignalen från displayenheten som inte matchar.

Är det någon som har ett kopplingsschma från displayenhetens kontakt, andra tips?
Displayenhet=MID eller? Som GM skriver, det är BMW-plugg med runda stift på alla spelare, både kasett och CD fram till -01.
Business innebär väl att du har MID förmodar jag, denna är ju inte enbart till för stereon, används till telefon/dator/klocka mm. Tror min MID är tillverkad av Siemens, jag har bytt från kasett till CD, samma plugg. Kasetten var tillverkad av Becker, CD:n är Philips, även Blaupunkt förekommer i vissa modeller. OBS att dessa burkarna är hela stereon med radiodel, slutsteg osv, MID visar bara informationen från radio/RDS/CD osv.

FP
Stil
Displayenheten=MID.

Efter en del mätningar så skickar den en signal upp till cdenheten men den svarar ej. Det är inget fel på MID'en då den fungerar bra med kassettenheten.
Felsökning fortsätter, har kopplat upp den på bänk så den får stå med spänningen på ifall den nu skulle vara låst.....
Finns både MID och "radio panel", det KAN det vara så att "radio panelen" måste matcha headuniten

"Radio panel"= endast radio knappar s.a.s.

MID= radio samt display för telefon, BC mm mm ( stort display fönster med "vippknappar" under

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Stil
Jag fick signal från displayenheten men cd'n startar ej. Fick inte tag i något schema eller en annan displayenhet så nu blir det en vxl istället.

Tack för alla svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.