AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.506

Avbländningsbar backspegel

Någon som vet hur den funkar? När jag läser i instruktionsboken till min E46 så finns det två sorters backspeglar, en vanlig med en liten spak som man själv justerar och en automatisk. Jag har ingen spak på min alltså borde den vara automatisk. Men även om man får helljus igenom bakrutan så händer det ingenting i spegeln. Petitess kan tyckas men irriterande vid mörkerkörning.
Vad menar du med att det inte händer något? Om spegeln är automatiskt avbländbar så innehåller den ett speciellt skikt i spegeln som gör att starkt ljus dämpas. Den kommer inte att ändra läge eller nåt.

Jens
vrid lite på spegeln..upp eller ner
MrMarsupilami, jag menar det jag säger, det händer inget den bländar inte ner. Det starka ljuset lyser som tidigare.

Mert, har testat att vrida, hjälper inte.

Det kanske är fel på skräpet.
Hmm, det låter ju som att den inte fungerar då. Har du tänkt på om det är någon skillnad på reflexerna från sidospeglarna jämfört med mittspegeln? Om det är lite mer dämpat ljus från mittspegeln så funkar den kanske trots allt, om än inte så bra som du skulle vilja...

Ett annat sätt att kolla om du har en aut avbländbar spegel är ju att kolla tjockleken. Den "manuella" är ju lite tunnare än den automatiska.

Jens
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Jag har för mig att den automatiskt avbländbara har ett litet "öga" på glassidan och ett på framsidan. Den bländar av då mer ljus träffar ögat på glaset än det andra, dvs ljus bakifrån.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Fille: Har du larm i din e46a? Jag prova en e46 328 ci med larm men utan avbländbar backspegel.
Där funka de så att man fick snurra på larmindkeringen(röd lampa under spegeln) för att blända av innerbackspegeln.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Wendtan, Yes jag har larm skall prova att snurra på lampan efter jobbet.

VillaRosa, Det stämmer som du säger enligt instruktionsboken så finns det ett öga, men jag trodde inte att det var synligt.

Kanske är en manuell jag har.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Jag har automatisk avbländning. Det fungerar nästan som Svetshjälm. blir lite mera grönt och mörkt då det är bilar bakom med starkt ljus.

------
King of the road
Wendtan, Du har rätt det var bara att vrida på larmlampan. Det står ju inte i instrukotionsboken. Tack för hjälpen.

Forumet är grymt bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.