AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
512

problem med tändspolen tror jag

jag har en bil med V8 som jag har som vinterbil (MB420) problemet med den är att den inte vill gå rent och jag tror att det kan vara tändspolen eftersom bilen slutate att fungera och då visade det sig att tändspolen inte fungerade så jag åkte till biltema och köpte en ny och bilen startade men den vill inte gå på alla cylindrar på låga varv men så fort man gasar och man känner att den börjar tända till på flera cylindrar så min fråga är om det skiljer på tändspolar mellan olika motor typer eller är det så att alla tändspolar passar till alla bilar angående effekten på tändspolen
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
kolla först så bilen laddar ordentligt på låga varv och att batteriet och alla anslutningar är ok.låter nästen som taskigt med ström.
dåligt med ström är det inte men det kan vara tändkablarna men jag vill vara säker på att det inte är tändspolen eftersom tändkablarna kostar mycket pengar
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Är du säker på att du frågar i rätt "träd" nu?
itne för att leka polis, men det låter mer som ett problem av allmän karaktär än ett trimningsproblem.

E28 M535i TwinTurbo

Eftersom frågan var om tändspolens effekt tycker jag att frågan passar här eftersom alla som trimmar skulle troligen vet det tycker jag (så tänkte jag ) och skulle det vara fel så ber jag om ursäkt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.