|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Ska byta ut min BMW Bavaria cd spelare till en JVC MP3 spelare. Det jag undrar är hur det här med högtalare fungerar. Jag har ju totalt 8 högtalare. Hur går de till när jag kopplar in den nya stereon som har 4 högtalarutgångar? Har bmw stereon 8 högtalarutgånar eller? |
///Sashe |
nån måste väl ha bytt stereo på en M3:a? |
|
Beror på vad du har för sterio i.. om du har förstärkaren i bakluckan eller inte!!! jag lämnade in bilen på brl då jag hade massa bra skit ligande från en anna bil jag haft ;) så jag drog i baslådan å drog slutstegen på alla högtalare! blev kalas bra! |
|
///Sashe |
har bmw bavaria cd..värdelös spelare med en kasett som man stoppar skivan i som därefter stoppas i spelaren. 8 högtalare. |
///Sashe |
var hitar man förstärkaren i bakluckan? har inte set nån hittills iaf! |
|
sitter de inte en vid vänster sida upptill? kommer inte ihåg hur de va.. hade så i min andra bmw! fast den du har är svin dyr när de va ny ;) typ 13 000kr ;) |
|
///Sashe |
Ok..men hur göra jag OM jag har förstärkaren...respektive om jag INTE har den? 13000..hmm lätt värd dom slantarna!! ROFL!! |
|
dra till brl å hör med dom... tror de va nå jävla skumt å knasig ;) de va inte bara å dra ut å sätta i en ny inte som de lät. någon annan som har bättre koll? |
|
///Sashe |
men gud.. jobbigt =( |
| Om du har HiFi-systemet med integrerad förstärkare/delningsfilter (sitter väl i så fall som Stoffe skriver bak till vänster) så behövs en speciell adapter för det. Kostar ca 1200:- ny. Har en till salu på börsen för 600:-. | |
///Sashe |
och om jag inte har de? =) |
|
då har du nå andra grejor ;) |
|
| Då skall det räcka med en vanlig ISO-adapter för en hundring. | |
///Sashe |
ok.får hoppas på de sista alternativet då! ska till garaget i kika va jag har för grejer nån dag! |
///Sashe |
var i garaget o kikade idag.. och jag har den där förstärkaren bak. Nu vill jag veta hur bökigt de är att få in en ny stereo! Hur de går til me den där adaptern som man måste ha! Mvh |
|
Länk Mvh |
|
///Sashe |
ok.. men hur kopplar man in grejerna..kabeldragning osv? |
| Ut med gamla stereon, koppla in adaptern och sedan dit med JVC´n. Klart! | |
Bmw ludde |
///Sashe Testa med en vanlig iso-kontakt. Det gick för mig iaf, men blev less på det dåliga ljudet och bytte ut allt istället. |
///Sashe |
var ska adaptern sitta och vad gör den för nytta? *tjatig* =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.