|
|
|
|---|---|
| Undrar om det finns nåt vettigt att byta ut originalhögtalarna mot. Klarar inte att ge mig på operationer som att såga i hatthyllan eller dörrar :) | |
|
Kickpaneler för 6.5" färdiga hos Backe, strunta i dörrarna, blir kanonbra med ett just kit, jag kör med 5 1/4", ganska bra bas ändå! Tänk på att köpa ett kit med relativt låg delning för diskanterna, då får du upp ljudbilden från golvet. "E34, för montering av 6,5-tums element i kickpanelerna på BMW 5-serie med E-34 kaross. Levereras klädda i svart konstskinn, parvis, 349:- per par." Se Länk |
|
| Tackar för det! | |
| Det räcker med 5.25" kit i fram och då behövs inga nya paneler. Ta bort filtkorgen bara. Volymen är i minsta laget när man sätter 6.5" basar där. | |
|
I Din bil kan med lite pill (o med betoning på LITE) få till originalkickpanel rätt bra. Plasta fast en mdf/spånskiva på originalkicken,såga upp ett 6,5" hål (mao så tycker JAG att Du ska köpa ett 6,5" kit...) dämpa hela "lådan" med asfaltsmatta, klä med matta. Klart. Inte allls svårt.... mvh Rutger |
|
|
Filtkorgen?? Blir ju plåtrent då..inte bra, då måste man lösa det på annat sätt, visst, det går...men mer jobb! |
|
| Blackrose: Vad menar du? "Filtkorgen" sitter ju löst bakom originalhögtalaren. Det är inget extra jobb överhuvudtaget. Om man vill kan man sedan laborera med ljudet genom att fylla upp utrymmet med önskad mängd syntetull. | |
| Blackrose: hur monteras kickpanelerna från brackes till e34? ser ut som om man monterar dem ovan på nuvarande paneler, eller byter man ut dem? | |
| Du monterar på Backes paneler på de befintliga kickpanelerna. Backes är figursågade MDF-skivor klädda med konstskinn. | |
| Okej, blir det fint med dem monterade, eller sticker de för långt ut? | |
|
Kane: Inte min "filt", sitter fast ganska rejält??? Skit samma, fick ett par 5 1/4 monterade av Bra Ljud i Bil, vet ej hur de gjorde bakom, men låter förvånasvärt bra!! Inget synligt ändrat, orginalgaller o hela balletten kvar, bra för "nyfikna" med kli i fingrarna!! Måste få dit ett slutsteg nu bara, men var F ska man sätta det??..är ända utvägen att kasta ut reservhjulet?? (Bagaget måste vara intakt, spermacabben måste gå in!! ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.